Gå til innhold
Arkivverket

[#12235] Hagen Pedersen Rolsted från Christiania


Gjest Dick Wåhlin
 Del

Recommended Posts

Gjest Dick Wåhlin

Jag söker mer uppgifter om Hagen Pedersen Rolsted född 1803 Christiania. Han finns 1817 i Småland och arbetade där som Garvargesäll. Han en ana till min min fru. Vore mycket trevligt att komma något steg till i anorna i Norge och eller få veta något mer omkring honom själv. Skicka gärna även ett mail till mig om du lägger in ett svar i detta forum Bästa Hälsningar Dick Wåhlin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Han het kanskje Hågen Pedersen Rolvstad? I 1801 finnes det en Peder Rolvstad i Kristiania, 32 år, Corporal af 1te agers. 2 comp. Gift med Rebecke Haagensdatter, 38 år. de har en sønn Lars Rolvstad 2 år. Kilde Waterland Og Saugbanken prestegjeld, Waterlands Tvergade sogn, hus 218 [ 219 . Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dick Wåhlin

Den person jag söker får 1846 en dotter i Sverige. Då skulle han vara 32+45 = 77 år ! Inte totalt omöjligt men.... I kyrkoboken i Ukna i Småland står det att han ska vara född 1803 Dick

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Corporalen mener jeg er hans far, sønnen ble jo født i 1803 så dette er en ren antakelse fra min side. Hagen er nok Hågen etter sin morfar, Pedersen etter sin far Peder og Rolsted antakelig en variant av Rolvstad. Ergo mener jeg at Peder og Rebecke er foreldrene til Hagen Pedersen Rolsted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Haagen, døpt 26.januar 1803 i Garnisonsmenigheten, Christiania, foreldre 'Corporal Peder Larsen Rolstad og Rebecca Haagensdatter' (Garnisonsmenigheten Mini 3 1777-1809 4/9 p.136)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dick Wåhlin

Förlåt Nina, jag missförstod ditt första inlägg. Ditt antagande verkar dessutom att vara rätt. Det klarläggs av de uppgifter Geir skrivit. Jag vill tacka er båda väldigt mycket för er hjälp. Nu har vi hittat våra första anor i Norge. Debatten får gärna ligga öppen om det är någon mer som har uppgifter i detta släktled Bästa Hälsningar Dick Wåhlin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.