Gå til innhold
Arkivverket

[#12239] Kjenner noen til gårdene Skøyen/Skøyeneiet/Seop under Skøieneiet i Nittedal?


Gjest Nina Møller Nordby
 Del

Recommended Posts

Gjest Nina Møller Nordby

Kjenner noen inngående til menneskene som bodde på disse stedene +/- 1870, og deres slekter? Bygdeboka er jeg ikke 'interessert' i da jeg allerede har lest den.Enkefru Sørine Hansdatter fra Kaldbakken bodde på Seop i 1875, hun var enke etter husmann Otto Amundsen og fostermor til min tippoldefar Louis Marensius Møller. Søker et eventuelt slektskap mellom fostermor/hennes avdøde mann og fostersønnens foreldre. Om mulig en forbindelse mellom navnet Møller og den avdøde husmannen Otto Amundsen. Otto var stor på forretninger og handlet mye med tømmer. Louis's far var handelsbetjent av yrke så jeg leter derfor etter en forbindelse.Les mer om fostersønnens foreldre her. Jfr. diskusjon 7783 og 8396

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.