Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest Jon-Inge Paulsen

[#12242] Mer detaljert avlesning av emigrantprotokoller fra Kristiania i 1904

Recommended Posts

Guest Jon-Inge Paulsen

Hei! Eg har funne ein av mine slektningar i den gamle emigrantdatabasen frå Kristiania. For å koma vidare treng eg namn på agenten han kjøpte billett hjå, men denne informasjonen er ikkje lagt inn i den gamle databasen. Denne protokollen (nr. 21) er heller ikkje indeksert i den nye databasen. Er det mogeleg å lesa av denne protokollen på mikrofilm nokon stad? Mvh Jon-Inge Paulsen

Guest Anette Skogseth Clausen

Som du kan lese i dokumentasjonen til de to emigrantdatabasene for Kristiania, mangler protokoll nr 21 helt fra den korrekturleste databasen. Denne databasen er ikke ferdig enda og vi venter fortsatt på de siste filene, men håper de er på plass i løpet av vinteren.Jeg vet ikke om protokollen er mikrofilmet, den finnes ihvertfall ikke i mikrofilmlisten til Arkivverket(Lenke), men tar du kontakt med Riksarkivet (riksarkivet@riksarkivaren.dep.no) kan de sikkert svare deg på det.

Guest Jon-Inge Paulsen

Hei!Tusen takk for hyggelig svar! Dersom dette blir tilgjengelig i løpet av vinteren (inneværende...), så avventer jeg situasjonen litt. Takk for raskt og informativt svar!Mvh Jon-Inge

Guest Hans Myhre

Hei Jon-Inge, fortell meg hvilke personer og når de reiste fra Kristiania så skal jeg sjekke. hansmyhr@online.no

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.