Gå til innhold
Arkivverket

[#12242] Mer detaljert avlesning av emigrantprotokoller fra Kristiania i 1904


Gjest Jon-Inge Paulsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jon-Inge Paulsen

Hei! Eg har funne ein av mine slektningar i den gamle emigrantdatabasen frå Kristiania. For å koma vidare treng eg namn på agenten han kjøpte billett hjå, men denne informasjonen er ikkje lagt inn i den gamle databasen. Denne protokollen (nr. 21) er heller ikkje indeksert i den nye databasen. Er det mogeleg å lesa av denne protokollen på mikrofilm nokon stad? Mvh Jon-Inge Paulsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Som du kan lese i dokumentasjonen til de to emigrantdatabasene for Kristiania, mangler protokoll nr 21 helt fra den korrekturleste databasen. Denne databasen er ikke ferdig enda og vi venter fortsatt på de siste filene, men håper de er på plass i løpet av vinteren.Jeg vet ikke om protokollen er mikrofilmet, den finnes ihvertfall ikke i mikrofilmlisten til Arkivverket(Lenke), men tar du kontakt med Riksarkivet (riksarkivet@riksarkivaren.dep.no) kan de sikkert svare deg på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon-Inge Paulsen

Hei!Tusen takk for hyggelig svar! Dersom dette blir tilgjengelig i løpet av vinteren (inneværende...), så avventer jeg situasjonen litt. Takk for raskt og informativt svar!Mvh Jon-Inge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.