Gå til innhold
Arkivverket

[#12244] Balken, Wisconsin, USA


Gjest John Nordbø
 Del

Recommended Posts

Gjest John Nordbø

Søker etterkommere etter Guttorm Andres.Leite, Seljord. Han emigrerte til USA og ble farmer i Wisconsin, tok navnet George Balken. Han var født 3.3.1833.Gift 2. ganger, hadde dattera Josephine f.ca.1871 med den første. Josephine giftet seg i 1889 i Stoughton,Wis med Swen Backer. Noen som forsker på denne slekta?? hilsen John Nordbø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hei! Regner med at du har sett denne: Lenkeog: Name: Georg Balken Death Date: 10 Jun 1901 County: Dane Volume: 02 Page: 0498 Reel: 015 Image: 2653 Index Volume: - Sequence #: 013264Source Information: Use the information below to obtain copies of originals from the state of Wisconsin:Wisconsin Division of Health Vital Records P.O. Box 309 1 West Wilson Street, Rm 158 Madison, WI 53701 (608) 266-1371Jeg finner ikke Swen Backer i 1910-1930 tellingene, er du sikker på at han het det? (jeg har prøvd litt forskjellige skrivemåter Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John Nordbø

Hei Laila, takk for hurtig svar, når Balken døde var nytt for meg. Har funnet 1880 folketellingen gj. www.familysearch.org etc. Swein Backer's navn har jeg fra kopi av 'marriage certificate' med medfølgende utskrift. Personlig ville jeg ha lest navnet hans som Simon Backer, hans far var Even og hans mor Margit Olsen. Selv har jeg ikke funnet 1910-1930 tellingene, finnes de på internet?? hilsen John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Ham fant jeg!!I 1920 census Wisconsin, Dane Co., DunkirkSimon E. Becker, Eide sitt bosted, 62 år, gift, f. i Norge, immigrerte i 1880, Josephine Becker, 50 år, gift, f. I Wisconsin av norske foreldre. Ingen hadde arbeide. så den morsomme, disse to hadde nemlig en datter!! Selma Becker, 18 år, f. i Wisconsin, mor f. i WI, far født i Norge.Da!I 1910 bodde de i Dunkirk town, N. Monroe Street. Da hadde de flere barn!!!Jeg får ikke gjort noe med imagen nå, men kan fortelle at familien bestod av Simon E. Becker og Josephine og barna George E. Becker, 20 år Minnie L. Becker, 17 år Selma J/G Becker, 8 år------------Så, enda mer interessant, 1930: Sønnen George E. Becker, bor i Pleasent Hill, Dane Co., WI med sin familie: George E. Becker, 40 år f. WI, leier sin bolig, farm- Eleanor Becker, 40 år, f. Michigan (begge foreldre f. norge) Nancy Becker, 6 år, f. WI George Becker, 3 år, f. WIDenne lille George Becker 3 år, er vel enten i live enda, eller så finnes han i SSDI. (f. ca 1927)Det er nevnt en Paulson Martin? i familien, men jeg greier ikke å se hva det står på denne (Male), 37 år, single, f. WI, begge foreldre f. i Norge, farm-laborere (sikkert en arbeider...)1930 U.S. Federal Census • Wisconsin • Dane • Pleasant Springs • District 64 page 19 av 25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John Nordbø

Hei igjen Laila- Dette var jo fantastisk, tusen takk for det!!Det er første gang jeg våger meg inn på Web debatt-siden, men det blir garantert ikke den siste! Har du søkt efter slekt selv på denne måten,uten å komme helt i mål? Skulle jo vært hyggelig om jeg kunne gjøre noe til gjengjeld med vennlig hilsen John Nordbø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.