Gå til innhold
Arkivverket

[#12259] Knut Aamundsen, Davik, Rugsund, Romdalen


Gjest Torstein Lund
 Del

Recommended Posts

Gjest Torstein Lund

Dette innlegget skulle ha gått her den første gangen. Jeg forsøker å finne foreldrene til Knut Aamundsen, fødd i 12 mars 1868 og døpt i Rugsund kirke. Det står att foreldrene var Abelone Andersdatter som bodde på Hæssevik og Aamund Knuts. som bodde i Romdalen, og de var ikke gift. Jeg kan ikke finne noen i FT 1865 som passer veldig godt. Kan noen se i kirkeboken for Rugsund om det er mere detaljer om hvor foreldrene kom fra. Hvor er Romdalen? mvh, Torstein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Kvien

I den nettbaserte kirkeboka for Davik er Knut Aamundsen oppført som født 12.3.1868 og døpt 29.3.1868 i Rugsund kirke, født utenfor ekteskap. Faren Aamund Knutsen har bosted 'F??e' af Romdalen'. Meg bekjent er det ikke noe 'Romdalen' i Nordfjord, men kanskje det menes Romsdalen? Så her blir det nok en 'kyssordoppgave', gård/sted i Rom(s)dalen som begynner med 'F' og slutter med 'e'.Moren, Abelone Andersdtr. er sannsynligvis Abeline Andersdtr. Hessevik (Hessevig) født 3.6.1844 på Hessevik av foreldre Anders Larsen Hessevik (husmand) og Christi Jacobsdtr. Hessevig. De var ikke bestandig så nøye med skrivemåten i kirkebøkene den gangen.Kirkbøker for Sogn og Fjordane finner du her:'http://www.sffarkiv.no/sffbasar/'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Atle K. Berle

Torstein LundJeg har lest ditt innlegg og svar fra Tor Kvien. Jeg undres på om det kan dreie seg om en feiltolkning / feilskriving av RIMSTAD(ALEN). Se under Davik herred.Hilser også til min meget fjerne slektning Tor Kvien.Atle K. Berle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Kvien

Ved søk på Romdal i folketellingene ser det ut som dette er/var et herred i Hedmark.Atle: Vi får samenligne våre data etterhvert:=))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.