Gå til innhold
Arkivverket

[#12267] Jørgen Johan Berlund Børsheim, f. 22.3.1878, Nesna, Nordland


Gjest Kjellaug Robberstad Petit
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Foreldre står oppført på Family Search: Lars Børsheim og Johanna Kristoffersdtr.Er det noen som kan hjelpe meg her?mvh Kjellaug R.P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Kjempeflott! Uten tvil familien ettersom jeg nett og fant på FS de samme foreldra. Så kom altså navnet fra Strandebarm allikevel!Den Kristoffer Anderson som står oppført er uten tvil far til Johanne ettersom hun står oppført som f. 1855 med far Kristoffer Anderssen i FS.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Hvem var så foreldra til Kristoffer Andersen f. 1823 i Nesna og hans kone Olava f. 1825 i Hauknæs i Næsne (det er vel en variant av Nesna?)Mvh kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Jeg svarer meg selv: I 1865 FT, finner jeg på Flostrand Ytre, Nesna, Nordland Kristoffer Andersen og kone Olava B. Ivarsdtr med deres barn deriblant Johanna. Så disse må være de rette.Når jeg så kikker i FT 1801 for Flostrand, finner jeg en Anders 5 år gammel som mulig far til Kristoffer. Hans (Anders sine) foreldre er Andreas Pedersen (f. ca 1745) og Dorthea Jonsdtr (f. ca 1753).Det hadde vært fint om noen kunne sjekke dette for meg.mvh kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Dette er hva jeg har fått så langt, slik at ikke noen gjør dobbelt arbeid.Ancestry Chart of Johanna Marie Tønder Kristoffersdtr ----------------------------------------------------- +--- 4-Andreas Pedersson Flostrand,b.1745,d.??? | +--+ 3-Anders Andreassen Flostrand Ytre,b.1796,d.??? | | | +--- 4-Dorthea Jonsdtr,b.1753,d.??? | +--+ 2-Kristoffer Andersson Flostrand Ytre,b.1823,d.??? | --+ 1-Johanna Marie Tønder Kristoffersdtr,b.1855,d.??? | | +--- 3-Ivar Johan Danielsson,d.??? | | +--+ 2-Olava Birgithe Ivarsdtr Hauknæs,b.28 Jul 1826,d.??? | | +--- 4-Johannes Johannessen,b.1767,d.??? | | +--+ 3-Karen Tomina Johannesdtr,c.19 May 1803,d.??? | | +--- 5-Thommes Ivarsson Hauksnæs,b.1721,d.??? | | +--+ 4-Maren Tommesdtr Hauksnæs,b.1769,d.???mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.