Gå til innhold
Arkivverket

[#12268] Søstrene Larsen fra Nes på Hedmarken til Amerika. Når og hvor?


Gjest Bengt E. Vesthagen
 Del

Recommended Posts

Gjest Laila N. Christiansen

Og, Bengt, hvis du og samtidig som du ser på Hans' innlegg nr. 22, ser på census hvor jeg har den 'gale' Johan, er dette helt sikkert den samme.Jeg er sikker på, som og Hans sier, at det var 2 med samme navn. Du må gå gjennom det vi har skrevet, og lese nøyere. Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bengt E. Vesthagen

Hei Laila og Hans! Nå har jeg lest innleggene på nytt. Det dere faktisk mener er at den John som døde 17.2. 1929 i Mower Co. (Lailas innlegg) og Grand Meadow (Hans' innlegg) er en og samme person, men at han ikke har noe med denne saken å gjøre. Konklusjonen må da bli at 'min' Johan fremdeles lever etter 1929 og at det er derfor han står oppført i Cencus av 1930. Forøvrig skal han etter 'familiekartet' ha dødd i 1930. Er jeg fremdeles på bærtur?Lena Bjerke fra Nes som døde i 1943 i Hinkley er veldig interessant. Etter å ha tatt en nærmere titt på 'familiekartet' med lupe, kan jeg ikke fastlå om siste tallet i hennes dødsår er 3 eller 8. Så nå har vi to Lena'er. En som døde i 1948 i Pine Co. og en som døde i 1943 i Hinkley. Hvor fant du henne, Hans?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Hei Bengt, du har trukket riktig konklusjon nå. Hvis du hadde lest mitt innlegg godt nok ville du fått med deg at:Johan Bjerke som døde 17/2-1929 Grand Meadow var født på KOLBU 15/6-1860 så han kunne ikke være den den du er ute etter. Det er flere med samme navn. Din er her: Dell Grove Township, Pine County og navnene skrives slik: John M.Bjerke 67, Lena Bjerke 50, Louis 27, Helmer 26,Edwin 22 og Leona 17. Den Helene som du fant på Ellis Island, har du alder og dato for ilandstigning? Det reiser nemlig en Helene Larsen fra Oslo til Minnesota 10/9-1913, bosted Amerika, på besøk her, f.10/7-1886.Dette kan da ikke være 'din' siden hun ble født 4/8-1881? Hans

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bengt E. Vesthagen

Vi skal ikke dra dette for langt. Mest sansynlig har du rett i at dette ikke er 'min' Helene, men siden du var interessert i emigrerte 'næsinger' mente jeg at du burde ta en titt på denne i pasasjerlistene på Ellis Island. Du finner henne på denne adressen:LenkeMen du må ha god tid da det til tider er svært vanskelig å komme inn. Hun reiste fra Liverpool 13. sept. 1913, ankomst New York 19. sept. med S/S Lusitania.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.