Gå til innhold
Arkivverket

[#12271] Mari Olsdatter, f.ca.1806, fra Næss i Hallindal, BU


Gjest Inger Kvennodd
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Kvennodd

Hei. Er det noen som kan vite noe om min formoder Mari Olsdatter. Hun ble gift 28.12.1825 i Lunder krk. i Norderhov BU med Gulbrand Gulbrandesen, f. i 1800 på Jonsrud Gård i Norderhov BU. Har funnet ganske langt tilbake på Gulbrand `s side, men mangelr foreldre på Mari Olsdatter. Det er jo ikke så få som het Ole i Næss som hadde en datter som het Mari på det tiden. Det jeg videre har er forlovere når de giftet seg i 1825, da står Mari som 24 år, men i 1865 tellingen står det at hun er 59 år, så det vil si at jeg har et sprang fra 1801 - 1806 å lete på. Men Kirkeboken er vel muligens mest riktig. Forlovere var iallefall: Gardsmann Ole Ellingesen, Overneberg ? og Fredrik Ellingsen Mellem Bongens ?. det står også i KB ved vielsen står det under navnet til Mari Wage Eie. Håper det er noen som har noe jeg kan jobbe videre med, har i sommer til og med vært i Nes for å prøve å finne noe, men forgjeves. Mvh. Inger fra Brevik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.