Gå til innhold
Arkivverket

[#12280] Else Sophie Edvardsdatter Lund (Hurdal) og (Ch)Kristian Andersen (Østre Toten)


Gjest Erik Opperud
 Del

Recommended Posts

Gjest Erik Opperud

Else Sophie Edvardsdatter Lund (f. 20.09.1815 Hurdal) og (Ch)Kristian Andersen (Stange-eie)Opperud (f. ca. 1800 på Østre Toten er mine tippoldeforeldre. De fikk 9 barn sammen. Carl Agaton Opperud, Carl August Opperud, Hans Gustav Opperud,Emil Martin (Ch)Kristiansen Opperud,Karen Gustava Opperud, Hans Kristian (Ch)Kristiansen Opperud,Severine Opperud, Fredrik Rudolf Christiansen Opperud og Gustav Nikolai Christiansen Opperud. Fredrik Rudolf Christiansen Opperud (f. 04.01.1854 på Hurdal Glassverk) og Hanna Karine Carlsdatter Simensen (f. 26.08.1856 på Eidsvoll) er mine oldeforeldre. De fikk 12 barn. Elise Opperud, Olga Opperud, Hans Ragnvald Opperud, Kristian Opperud, Christian Sigfrid Opperud, Einar Karl Opperud, Aslaug Gudrun Opperud, Ole Henry Opperud, Karl Georg Opperud, Anna Gustava Opperud, Sigurd Godtfred Opperud og Sigrid Augene Opperud.Christian Sigfrid Opperud (f. 28.03.1883 på Larvik Glassverk) og Anna Emile Eilertsen (f. 26.03.1887 på Brunlanes) er mine besteforeldre. De fikk 10 barn. Randi Opperud, Rolf Opperud, Gunvor Emilie Opperud, Helga Opperud, Sverre (1)Opperud, Sverre (2)Opperud, Hanna Petrine Opperud, Eilert Birger Opperud, Kaare Christian Opperud og Eva Opperud.Kaare Christian Opperud og Marit Synnøve Antonsen er mine foreldre. De fikk to barn. Petter Opperud og Erik (meg)OpperudJeg er interessert i alt om denne slekta. Jeg har en masse opplysninger og data selv, (bilder også). Ta kontakt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Hei Erik, Else Sophie Edvardsdatter f. på Glassverket i Hurdal 20/9-1815. Foreldre Edvard Gundersen og Karen Sophie Halvorsdatter (Hansdattter?)De ble gift 1/4-1812, han enkemand og hun enke fra Biri.Hans Myhre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Opperud

Hallo begge to, både Tor og Hans!Tor Rustad, Rustad, 2850 Lena, 11.01.2003 21:05 Hans Myhre, Nes Hedmark, 11.01.2003 22:38Jeg har, som jeg skrev i debattinnledningen en del opplysninger fra før, men er takknemmelig for alle tips og hint. Bryllupsdatoen til Else Sophies foreldre var kjent for meg fra før, men som sagt, alt er av interesse. Jeg er også svært interessert i opplysinger fra 'slektstreet' av nyere dato. Else og (Ch)Kristian fikk jo 9 barn. Noen må vel sitte inne med opplysniner om disse? Håper i alle fall at dette degbattinnlegget kan bli 'levende' og at det skal være mulig å komme i kontakt med flere som har forsket på noen av 'greinene'mvh Erik Opperud (mailadresse: ann-wo@online.no)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Opperud

Hallo! For å gi en tilleggsopplysning, må jeg benytte meg av min jobbPC. Her er de nye opplysningene og faktisk flere spørsmål i tillegg.......................'Jeg har tidligere på denne utvekslingssiden forsøkt å få hjelp, men foreløpig har ingen svart på forrige innlegg. Allikevel gir jeg meg ikke så lett. Denne gangen er jeg svært interessert i:Gudmund Davidsen Bierke (f. ca. 1739 i Hurdal) fikk barn med Rønnhaug Christoffersdatter (f. ca. 1736 i Hurdal). Et av barna skal være: Anders Evensen Rødningsstuen (f. ca. 1772 på Toten). Anders skal ha fått et barn med Kari Andersdatter (f. ca. 1772 i Hurdal) og det skal vistnok være (Ch)Kristian Andersen (Stange-eie)Opperud (f. ca. 1800 på Østre Toten. Er det noen som vet noe om noen av disse personene. Kan noen bekrefte om disse opplysningene jeg kommer med er korrekte?mvh Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Lofthus

Hei, Erik! Jeg vet ikke om du har sett dette - men det kan virke som det meste av opplysningene dine kan passe inn med denne familien (ihvertfall de fleste navn) :LenkeKan det være 'vår' Christian som er ett år gammel her?(Ang. innlegget ditt: Det kan vel ikke stemme at Gudmund fikk en sønn som het Evensen?)Hilsen Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Opperud

Hallo WencheJeg er helt enig at her ser det ut som om 'vår' Christian kan være funnet. Her må det sjekkes i kirkebøker.Til ditt spørsmål angående av Evensen, er jeg helt enig. Dette er ikke noe jeg selv har funnet fram til og jeg har heller aldri forsøkt å finne noe ut om denne personen seriøst heller. Faktisk er det opplysninger jeg har fått av en 'forsker'. Vi får undersøke næremere begge to (seriøst), så får vi se om ikke det du har kommet fram til kan stemmme. mvh Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Lofthus

Hei, igjen! Jeg har (som du kanskje allerede har sett) lagt inn en forespørsel til Trond Lunde under tema Eidsvoll!Mvh Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.