Gå til innhold
Arkivverket

[#12285] Nils Westgaard (d.1771) og h. Gjertrud Vahl, Loppa i Finnmark. Deres aner?


Gjest Asbjørn Lind
 Del

Recommended Posts

Gjest Asbjørn Lind

En av mine forfedre er Nils Larsen Westgaard og h. Gjertrud Kirstine Vahl. Nils bestyrte handelen på Loppa fram til sin død i 1771. Anne giftet seg deretter på nytt med Sr. Henrich Schmith. Hun levde fortsatt i 1801, 2. gang enke 77 aar. Kalles da Sørensdatter Wal, bodde på Loppa. Deres datter Anne Elisabeth ble i 1775 gift med Fredrich Buch, som døde i 1802 som handelsbestyrer i Kjøllefjord. Deres datter Anne f. 1792 kom til Folden i Salten og er en av mine formødre. Noen som kjenner Gjertrud og Nils`s aner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alf Thynes

HeiJeg kjenner ikke til de to personene du nevner, men når etternavnet Vahl nevnes vil jeg henvise til Isaac Andreas Vahl (1749 - 1822), som var handelsmann både i Hammerfest og på Hopseidet (Lebesby/Kjøllefjord). Han kom fra Bergen. Jeg vet ikke om det er noen forbindelse her, men du kan forsøke kirkebøkene for Bergen som inneholder en god del personer med etternavnet Vahl ( i forskjellige varianter (Wahl, Vahl, Faal, Fahl etc.) Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.