Gå til innhold
Arkivverket

[#12286] Lars Olsen Alme født 1855? Verksarbeider på Vigsnæs, Avaldsnes i Rogaland 1878


Gjest Mette Larsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Mette Larsen

Jeg er ute etter informasjon om min tippoldefar Lars Olsen Alme - fødested ukjent. I følge dåpsregisteret (Kirkeboka for Avaldsnes i Rogaland) gjeldende min oldefar Edvard Larsen født 14.07.1878 står Lars Olsen Alme oppført som verksarbeider i Vigsnæs, Avaldsnes. I bygdeboka for Avaldsnes, Karmøy er 'Lars Olsen Alme nevnt som ungkar og verksarbeider på Vigsnæs da han fikk en sønn, Edvard Larsen født 1878, med Elen Ingvaldsen (født 1855) fra Nordhus på Rennesø. Jeg har sjekka kirkebøkene rundt i områdene rundt Avaldsnes i Rogaland og sjekka folketellingene fra 1865 og 1900 for hele landet men jeg finner ingenting på karen..Er det noen der ute som vet noe om han???Venter i spenning..Mette Larsen, Oslo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.