Gå til innhold
Arkivverket

[#12292] Hvor var Knut Knutsen født


Gjest Trond Strandhaug
 Del

Recommended Posts

Gjest Trond Strandhaug

Under folketellingen for Ytre Rendalern under Næsset står det oppført en Knut Knutsen født 1860, men det står ikke hvor han er født. Kan han værer født i Odalen ? Kan noen hjelpe. Ytre Rendal 5 31 8 Næsset, Knud Knudsen m b hf g Gaardbruger s 1860, Gjertrud Olsdatter k b hm g Gaardbrugerkone 1866,mvhTrond Strandhaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Sidan det ikkje står noko om fødestad, bør ein gå ut frå at han er fødd i teljingskretsen. Og går du til folketeljinga 1865, finn du ein Knud Knudsen, 6 år, på garden 'Engerdalen søndre Nesset', Matrikkel 147c. Der var faren sjølveigar, og som eldste son har nok Knut fått garden etter han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Knud, født 09.10.1860, døpt 10.03.1861, av foreldre Knud Knudsen Næsset i Øvre Engerdalen og Anne Helgesdatter. Faddere: Zacharias Beænden og hustru, Ole Pedersen Næsset og hustru, Knud Eriksen Engerdalen og Gunild Semingsdatter Engerdalen. (hjemmedøpt av Seming Olsen. (RENDAL MINI 5 1853-1866 4/13 p.85 no.6)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Strandhaug

Hei. Selvfølgelig burde jeg ha sjekket dette. Jeg lurer på hvor Knut Knutsen født 1860 i Sør Odal tok veien og tenkte at jeg nå muligens kan ha funnet ham.mvhTrond S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.