Gå til innhold
Arkivverket

[#12295] Annanias Hovden-Mathias Leknes


Gjest Jan Frode Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Frode Johansen

Kan noen sjekke dåpen til følgende: Arvid Hovden fra Forø f.12.02.1920 Foreldre:Annanias Hovden og Konstance.Magnhild Solveig Kvamen Leknes f.24.01.1922 Leknes i Sogn og Fjordane Foreldre:Matias og Sofia Leknes. Alt av intresse for å komme videre bakover mvh Jan frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg kan ikke sjekke kirkebok for 1920, men i 1900 bor det en Annanias Olsen f. 1891 i Kinn SF på gården Hovden sammen med familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Takk skal du ha.Det stemmer nok. Men hvor er Leknes? Arvid Hovden er visst født i Bergen. Kan noen sjekke dåpen? mvh Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marita Brandsøy Lystad

Hei! Annanias Hovden er bror av min tippoldefar. Har ikke dataene her nå, men jeg har en god del info om denne slekta (hvis det er samme mann da, Annanias Hovden er vel ikke så vanlig navn på disse trakter). Kommer tilbake med mer info seinere...må leite litt. Min tippoldefar het Ludvig Johan Johannesen Brandsøy. Du finner familien i folketellingen 1865 for Kinn. Annanias finner du som Annanias Johannesen hvis jeg ikke tar feil...på gården Mekevik. Hovden var et navn han tok i voksen alder.Mvh Marita Lystad, Florømail: humerus1976@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Gisle Hersvik

Jan Frode! Det er mulig du har fått svar på dette allerede, men da eg allikevel sitter her med Askvoll Bygdebok, Folket III og leser under gården Leknes så kan eg iallefall skrive ned litt.Mathias Andreas Samsonson Leknes, g. før 1913 m. Sofie Marie Olsdtr. Frammarsvik (f. 1888, d. 1976). Mathias og Sofie fekk 8 barn. 6 av dei voks opp.Gardbrukar og smed Samson Olai Madsson Leknes (f. 1849, d. 1934) g. 1880 m. Maren Gabrielsdtr. Rørvik (f. 1851, d. 1919) er foreldre til Mathias.Fleire ledd bakover finnes i Folket III.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.