Gå til innhold
Arkivverket

[#12299] von Bonholt


Gjest Kai Samuel Gurrik Larsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kai Samuel Gurrik Larsen

Jeg ønsker å vite hvem jomfr. Christiana Augusta & Mr. Friderich Christian von Bonholt var.Jeg fant de i kirkeboken for Hof som konfirmerte. Christiana var 17 år og Friderich var 16 år. De ble konfirmert 13.Juni 1762 i Hoff kirke.Hvem var deres foreldre? Hvor kom de fra? Hva gjorde de i Hof i Vestfold?Ønsker alt av informasjon.MVH Kai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Mathisen

Er du helt sikker på at det er Mr. Friderich Christian von Bonholt? Kan det være at navnet er Barnholdt, eventuelt Barnholt? En Marcus Christiansen Barnholdt var forvalter på jernverket i Eidsfos. Han var født på gården Ballestad i Gjerpen 1720 og døde i Hof 1764. Denne Marcus giftet seg i Gjerpen 1746 med Pauline Marie Larsdatter Roholdt, så det kunne jo tenkes at de kunne ha barn til konfirmasjon i 1762. De barna jeg har notert er Susanne Anne, f. 1753, Marcus, f. 1755, og Bolethe Sophia, f. 1757, men det kan jo ha vært flere, født i årene 1746-52.Denne muligheten slo meg, siden konfirmantene du nevner tituleres jomfr. og Mr. og dertil med et von før slektsnavnet. Det betyr temmelig sikkert 'overklasse', og så svært mye av slikt var det neppe i Hof på den tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai Samuel Gurrik Larsen

Takk for svar.Jeg hadde litt problemer med å tyde slektsnavnet deres, men kom frem til at det måtte være von Bonholt. Jeg kan selvfølgelig sjekke det igjen, det blir jo også morsommere å sitte igjen med riktig navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.