Gå til innhold
Arkivverket

[#12302] Bør jeg gi opp å finne min tippoldemor?


Gjest Sissel Endresen
 Del

Recommended Posts

Gjest Sissel Endresen

Min tippoldemor Elin-Anna Kristiansdtr. f. 19.06.1846 i Skogn og døpt i Levanger kirke 14.08.1846. Etter at hennes man John Holm f. 02.12.1839 døde i Stjørdal 10.03.1878 flyttet hun fra Stjørdal. Det står i bygdeboka fra Stjørdal at hun flyttet til Levanger. Jeg greier ikke å finne henne oppført som død i Kirkebøkene fra Stjørdal, jeg finner henne ikke på folketellingen fra 1900. Nå bor jeg i Oslo og på Riksarkivet her har de ikke Dødslisteprotokollene for Trøndelag og nordover. Er det noen som har noe forslag til hvordan jeg kan få løst denne gåten. Skulle gjerne hatt svar, men bør jeg gi opp?Med vennlig hilsen Sissel Endresen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

ehhhhh svaret er ja dersom ingen finner henne nå. Så lenge du har denne overskriften uten stikkord vil ingen kunne finne igjen innlegget med mindre oldeor er stikkordet. Nå var jeg litt stygg!!Skal du fortsette eller lage en ny diskusjon med passende overskrift og stikkord?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Har du sjekket opp innflyttere i kirkeboka for Levanger? Der bør hun iallefall finnes. Vet ikke om du har tilgang på de på Riksarkivet her nede. Kanskje hun aldri kom så langt som til Levanger heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leiv Skjerve

Det bodde en familie Holm på Levanger i 20-30årene De drev smedverksted og leverte bl a traller til jernbanen. En far f muligens kr 1875 og tre sønner f muligen kr 1900, ifølge min hukommelse.Leiv Skjerve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissel Endresen

De holm-folkene på Levanger var hennes svigerfamilie, de har jeg oversikt over, derfor så er det så irriterende og ikke finne henne, har forsøkt med jevne mellomrom i 2 år.Hilsen Sissel Endresen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Håkon Christiansen

Selvsagt gir du ikke opp! Tenker du noe annet så les innlegg no 10323 for en oppmuntring. Det finnes alltid en uprøvd idé.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Bryn

Har du oversikt over barna hun fikk? Hvor bodde de i 1900? Hvis tippoldemoren din ble gammel, bodde hun kanskje i nærheten av ett av barna. Hvis hun ble gift på nytt, er kanskje ikke dette så sikkert, men selv da kan det være nyttig å følge barna. De kan jo ha brukt moren som fadder en gang eller to selv om hun bodde et stykke unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Bjerkevoll

Et forslagStart en ny tråd, og bruk en overskrift omlag slik:Trøndelag,Levanger, Stjørdal. HJELP etterlyser tippoldemor.Det finnes sikkert mange rundt Trondheimsfjorden som da av nysgjerrighet vil åpne innlegget. Kanskje er det også noen som kjenner til din tippoldemor. For dette ligger da ikke så langt bak i tid. Husk samtidig på å legge innlegget på gruppe (fylke). Har egne eksempel på at da kan folk oppdage innlegget måneder etter at det er lagt inn, for der forsvinner det ikke så snart i mengden. lykke til vennlig hilsen Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Langås

Halloien,Jeg skal prøve å sjekke innflytta til Levanger og omegn til uka. Får se om jeg også får tid til å se etter dødsfall i kirkeboka.Mvh Arne Langås

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissel Endresen

Det ville vært veldig fint med litt hjelp. Jeg har ikke tenkt på tidligere at hun kanskje står som fadder til noe barn. Det skal ikke være like enkelt hele tiden nei.Med vennlig hilsen Sissel Endresen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.