Gå til innhold
Arkivverket

[#12308] Ref 7830 - CHARLES THIDEMAN THOMPSON OG HUSTRU BETTY


Gjest J E Haugland
 Del

Recommended Posts

Gjest J E Haugland

Har kommet ett godt stykke på veg i min søkend, men stoppet opp ved 1930 census i USA. Det som event kan føre frem nu er via familien til Charles kone Betty J. Iflg 'Petition of Naturalization' for Charles og Fam er kona Betty J født den 23 November i Gresvik, Fredrikstad av norske foreldre. Hun reiste til USA i 1912. Betty og Charles får en sønn Carl Thideman Thompson f 5 November, Island Hights, NJ. Det som har vært håpløst så langt er å finne noen ledespor til Norge og Fredrikstad for Betty J. Dato og år for fødsel er helt sikkert riktig, da jeg nu har det samme fra tre forskjellige kilder. Jeg trenger hjelp fra noen!! JEH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg har sjekket Onsøy (Gresvik) og bare funnet Astrid Therese f. 23/12 1896-dpt. 24/1 1897 Gresvik. Foreldrene: sorterer Theodor Josefsen f. 1871 og h. Josefine Gustava Jensen f. 1875. Ingen funn 23/11.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hei! I census 1930 er Betty 36 år (1930 - 36 = 1894)Er det naturalisasjonspapirene som gir 1896? (Du sa du har 3 kilder som bekrefter fødselsdato, hvilke er de?Jeg sjekket alle kvinner som reiser 1912 hvilken fødselsdato, ingen 23.11.1896 (Fra Kr.ania).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Om jeg ikke har misforstått så skal Betty være født 1896, emigrerte 1912 og ble gift i 1913. Om dette er riktig så synes jeg ikke det rimer.Hun reiste altså 15-16 år gammel alene til USA og ble gift 16-17 år gammel. Det lyder ikke riktig. Ville hørt mere sannsynlig ut om du la på 5-10år på alderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Hei, nå tror jeg at jeg har funnet henne, takket være Lajla.Født 23/11 1894 - dpt. 10/5 1895 Gresvik i Onsøy. Foreldre maskinist Morten(Martin?) Andersen 1852 og h. Magdalene Johannesen 1854.Tror ikke jeg finner dem i 1900, litt for kort tid på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest J E Haugland

Flott Berit. Det må være slik at flere har brukt samme kilde som fødselsår og at det er en feil som er trukket med hele tiden. Du sier ikke noe om hennes navn. Er det Betty ? Alt Elisabeth ? Noe om hva initialen J i hennes navn står for ? JEH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Her gikk det fort i svingene.Hun heter Betsy Josefine, og faren het Martin.Du finner familien i Onsøy på gården Gresvik i 1900. Jeg kan ikke finne emigrasjonen på Østlandet. Fredrikstad stopper jo i 1890, men jeg vet ikke hvorfor. Finnes det ikke lister eller er de bare ikke lagt inn her mon tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest J E Haugland

Takk skal du ha Berit. Jeg forsøker å få inn listingen på Gresvik Gård, men her sier min maskin stopp. Kan jeg være for langt i utkanten i dag. Kan du være brydd med å liste opp hva som står oppført på denne plassen ? Håper det ikke er for mye arbeid.JEH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Gården heter Græsvik ikke Gresvik som jeg skrev:Alle født i Østfold. 1900 Onsøy, Græsvik grdnr. 48/1, 11 personer: Martin Anders. m b hf g maskinist ved Sagbrug 1852 Borge.----Magdalene Anders. k b hm g husmor 1854 Skjeberg.----Jenny Anders. k b d ug sypige 1878 Glemminge----Hans Anders. m b s ug arbeider v/Sagbrug 1881 Glemminge----Anders Anders. m b s ug sønn 1886 Glemminge----Anne Anders. k b d ug datter 1889 Glemminge----Marie Anders. k b d ug datter 1892 t (Onsøy)----Betsy Anders. k b d ug datter 1894 t.Så bor det et par til med 1 barn der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.