Gå til innhold
Arkivverket

[#12312] Hvem blev Johannes Falch, født den 30.11.1858. i Førde, Sunnfjord, gift med ?


Gjest Hans Falch
 Del

Recommended Posts

Gjest Hans Falch

Johannes Falch født den 30.11.1858. i Førde, Sunnfjord. Han emigrerede i 1882 til Amerika hvor han skulle være død den 30.11.1923? ( jeg er ikke sikker på dødstidspunktet).Under registreringen af emigranter er han anført som gift.Digitalarkivet: Emigrantar frå Bergen 1874-1930. [573594/162] Nummer År Måned Dag Fornavn Etternavn Kjønn Stand Fødselsår Alder Fødested Bopel Merknad Linje 11897 Bergen 1767 1882 Mai 4 Johannes Falch m gift 1859 23 Førde Førde Farver Cunard Spørgsmålet er: hvornår blev han gift og med hvem?Mvh Hans Falch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Jeg finner ikke Johannes Falch gift i Førde eller Bergen. Han står i emigrantprotokollen som gift fordi det er satt 'do.' i rubrikken for sivil status, og personen ovenfor var gift. Jeg tror det kan være en feilføring, og at han forlot Norge ugift. I motsetning til de andre gifte på denne siden hadde han ikke sin ektefelle med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.