Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Hans Falch

[#12312] Hvem blev Johannes Falch, født den 30.11.1858. i Førde, Sunnfjord, gift med ?

Recommended Posts

Gjest Hans Falch

Johannes Falch født den 30.11.1858. i Førde, Sunnfjord. Han emigrerede i 1882 til Amerika hvor han skulle være død den 30.11.1923? ( jeg er ikke sikker på dødstidspunktet).Under registreringen af emigranter er han anført som gift.Digitalarkivet: Emigrantar frå Bergen 1874-1930. [573594/162] Nummer År Måned Dag Fornavn Etternavn Kjønn Stand Fødselsår Alder Fødested Bopel Merknad Linje 11897 Bergen 1767 1882 Mai 4 Johannes Falch m gift 1859 23 Førde Førde Farver Cunard Spørgsmålet er: hvornår blev han gift og med hvem?Mvh Hans Falch

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Yngve Nedrebø

Jeg finner ikke Johannes Falch gift i Førde eller Bergen. Han står i emigrantprotokollen som gift fordi det er satt 'do.' i rubrikken for sivil status, og personen ovenfor var gift. Jeg tror det kan være en feilføring, og at han forlot Norge ugift. I motsetning til de andre gifte på denne siden hadde han ikke sin ektefelle med.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Hans Falch

Mange tak for svar.Mvh Hans Falch

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.