Gå til innhold
Arkivverket

[#12344] Kan noen gjøre oppslag i Spydeberg for meg?


Gjest Jeanette Kleve
 Del

Recommended Posts

Gjest Jeanette Kleve

Hentet fra tema 10265 (skrevet av Laila Kornstad): Andreas Olsen født 16. juni 1844 i Enebakk av foreldrene Ole Jensen og Inger Hansdatter, Setra under Flateby. I 1865 bodde foreldrene og søsteren Jeanette i Kleiva under Flateby, mens Andreas var losjerende hos boren Ingevold i Korsveien vestre i Spydeberg.Jeg lurer på hvor det ble av Andreas. Om noen kunne gjøre et oppslag for meg og se om han kanskje flyttet videre til Kristiania, eller utvandret til Amerika. Jeg lurer egentlig på om Andreas kan være far til min oldefar Olaves, født juli 1871 i Kristiania. Ved hans fødsel står det oppført som far 'styrmand Andreas Olsen, Enebakk, nu i Amerika'.Jeanette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Hogne Holst

Har lett igjennom kirkebøkene for Spydeberg (MINI I 6, 1863-1874). Har dessverre ikke funnet han som utflyttet i hele den perioden. Mulig han finnes i utflytterlistene i Enebakk. Vennlig hilsen Hogne Holst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.