Gå til innhold
Arkivverket

[#12345] Gullich Tollevsen, 49 år 1801, hvor ble han født?


Gjest May Karin Henriksen
 Del

Recommended Posts

Gjest May Karin Henriksen

Gullich Tollevsen gift med Elizabeth Larsdatter, 40 år 1801, på Tjøme 1786. Begge caut. fra samme sted.Sønnen Torgers (f.1787) faddere fra Tjøme. Har lett i kirkebok Tjøme 1738-1814 uten å finne spor av hvor Elizabeth og Gullich ble født og konfirmert,har også søkt på det som er lagt ut av Vestfold-slekt.Kan noen hjelpe? Mvh. May Karin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Harbek

På Steinar Rasmussens Tjøme-slekter http://home.online.no/~srasmu/ finner du under Rød (Tjøme), Øvre, at Gullich Tolleivsen f. 1850 hadde datteren Olea, f. 22.09.1805 på Dammen under Øvre Rød, og at hun flyttet til Sandar 01.04.1824 (nesten 19 år gammel). Hverken Gullichs foreldre eller ektefelle står nevnt der. Dette kan jo antyde en forbindelse til Sandar, men neppe at Gullich og Elisabet kom derfra (de finnes jo ikke under døpte i kirkeboken der).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest May Karin Henriksen

Takk for tipset Tore om FamilySearch, jeg har tidligere vært inne der uten å finne noe å lete vidre på. Til Ketil. Jeg er obs. på den videre forbindelsen og slekta, han døde på Gogstad 1832,82 år. Elisabeth døde på Hudø,60år i 1815. Torgers slekt har jeg også. En kirkebok som viser fødsel og konf. er vel det jeg leter etter. Får tilføye at jeg har tilbragt mange timer på biblioteket, så jeg prøver nå en snarvei.Mvh.M-K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest May Karin Henriksen

Takk til Tore og Ketil. Jeg har jobbet litt nå. Far til Gullich fra Borre het Tollev Matzen og moren Olena Gullichsdatter. Da er det ikke helt umulig at Gullichs datter het Olea. Jeg skal følge dette sporet.Mvh. M-K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.