Gå til innhold
Arkivverket

[#12355] Betsy Josefine Andersen, f. Gresvik, Onsøy 23 nov 1894


Gjest J E Haugland
 Del

Recommended Posts

Gjest J E Haugland

Har etter lang søken og med god hjelp fra venner på dette nettverk funnet ut at damen jeg har lett etter under navnet Betty J, het Betsy Josefine Andersen. Hun var datter av maskinist Martin Andersen (f 1852 og hustru Magdalena Johannesen,f 1854. Betsy emigrer til USA engang rundt 1912. Hun amerikaniserer sitt navn til Betty, og blir gift med Capt Charles Thideman Thompson. De får i november 1915 en sønn, Carl Thideman Thompson.Noen som kjenner til Betsy (Betty) muligens familie i Norge fortsatt. Det er ikke kjent av meg om familien emigrerte eller bare Betsy. JEH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Andersen

Det var sikkert lurt å start et nytt tema med en bedre overskrift, men det hadde vært hensynsfullt å henvise til de 4? tidligere tema som har brakt letingen fremover. Dermed unngår du at noen bruker tid på de samme søkene nok en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest J E Haugland

Dette er strålende. Takk for all hjelp. Med en så stor familie i Norge må det være slektninger som kjenner til hva som har skjedd 'over there'. Jeg venter i spenning på innspill og event opplysninger fra folk i Norge.JEH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest J E Haugland

Betsy hadde tre søstre, Jenny Oline f 1878, Margit Marie f 1892 fulgte med til Amerika. Den tredje søsteren Anne f 1889 ble igjen hjemme. Det samme gjorde også de to brødrene, Hans f 1881, og Anders f 1886. Noen som kan skaffe opplysninger om familien, slik at det kan føre til at etterkommere i USA kan oppspores.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest J E Haugland

Jeg tror Tor Andersen har rett i sitt innlegg, dere bør få ref til tidligere deler av historien. Innlegg med ref nr 7830 og 12308. Håper dette hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.