Gå til innhold
Arkivverket

[#12362] Embla.. Kan jeg opprette flere slektstre?


Gjest Reidun Berge Haugs
 Del

Recommended Posts

Gjest Reidun Berge Haugs

Heisann.Har fått Embla idag...Jippi..Gleder meg veldig til å begynne.Vil først takke for god hjelp på spørsmål om hvilke norske programmer som var å anbefale.. (Stillte spørsmålet på Helge Orbekk`s innlegg nr. 12077, leste i etterkant innlegget som omhandlet det å blande seg inn med nye spørsmål i diskusjoner, fikk litt dårlig samvittighet..)Nå holder jeg på med min farmor`s side. Kan jeg lage flere slektstre på dataprogrammet? Jeg kunne tenkt meg å ha et slektstre for hver av mine fire besteforeldre...Mvh Reidun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Gangstø

Du velger selv hvordan du vil presentere utskriftene dine og hvem du ønsker som hovedperson for disse. Vil fraråde å benytte flere databaser så lenge det gjelder slekter som integreres i hverandre, da dette vanskeliggjør å synliggjøre slektssammenhenger. Mvh Hans G

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Folkvord

Hei! Jeg har brukt Embla noen år og er godt fornøyd med programmet. Jeg startet med å lage et slektstre på hver av mine fire besteforeldre slik som Reidun ønsker, men fant fort ut at dette var veldig upraktisk da jeg fikk flere av de samme personer registrert i de ulike basene. Jeg 'smeltet' derfor sammen de fire basene til en, og fikk en formidabel jobb med å slette 'dobbeltregistreringer'. Dette bl.a. fordi to av mine besteforeldre var fra samme distrikt og defor hadde mange felles aner bakover i tiden. Nå fungerer alt greit med en base. Når du skal lage utskrifter setter du bare den av besteforeldrene dine du velger i fokus, så får du et tre på hver av dem slik du ønsker. Lykke til! Mvh. Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidun Berge Haugs

Tusen takk for svar. Jeg følger rådet og lager et slektstre.. Ble veldig glad for forklaringen om ulempen med å lage flere trær-tusen takk Rune.Mvh Reidun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gry Vibeke Ertvaag

Hei, takk for nyttig spørsmål og svar! Har vært Emblabruker siden i sommer, og har lurt på om jeg burde dele opp treet mitt da det har blitt temmelig stort. Nå skal jeg ikke det. Forresten, Håland i Embla er veldig hjelpsom på telefon, har ringt ham flere ganger jeg har stått fast. Mvh. Gry V.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.