Gå til innhold
Arkivverket

[#12369] Finnes et slektsprogram med ubegrenset lengde på tekstfil (fritekst)?


Gjest Svein Arnolf Bjørndal
 Del

Recommended Posts

Gjest Svein Arnolf Bjørndal

Jeg er bruker av Brothers Keeper 5G, og har i økende grad irritert meg over to ting:1) Det er en begrensning på hvor lang tekstfilen kan være (altså den filen man får opp når man skriver $$ i det 'lille' merknadsfeltet, for de som er kjent med programmet). Jeg vet ikke akkurat hvor mange tegn begrensningen er på, men der er altså en begrensning, og jeg har opplevd å 'stange i taket'.2) Selv om editoren sies å være en Word-editor, er det mye man ikke kan gjøre under registreringen her som man ellers kan gjøre i Word: Man kan ikke ha mer enn én type skrift i samme fil, enkelte spesialtegn er umulige å bruke, og viktigst: Man må bruke dobbel linjeavstand for å få linjene pent under hverandre i utskrift (med enkel linjeavstand havner alt hulter til bulter etter hverandre på samme linje ved utskrift).En slik ordnet liste kan være aktuell f.eks. ved opplisting av jordegods. Dobbel linjeavstand bruker unødig mye ektra plass i utskrift!Nå lurer jeg veldig på om det finnes noe program som ivaretar disse tingene på en god måte, og som ellers har mange eller de fleste av de andre funksjonene som jeg forøvrig er meget godt fornøyd med når det gjelder BK.For ordens skyld, så det er sagt med en gang: Jeg syntes ikke jeg fikk noen god informasjon om akkurat disse tingene i programevalueringen på DIS-Norges sider. Jeg har altså allerede vært der og kikket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Jeg foreslår en e-post til Otto Jørgensen, som er Norsk Expert på BK, eller å spørre på news.slektsforsking.it.DIS-Norgs sider har ingen 'program-hjelp/support-funksjon' på sine evalueringssider, kun akkurat det det, en evaluering/test.Det finnes vel og en egen e-post-liste for BK-brukere? Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Arnolf Bjørndal

Takk for tips.Jeg har nå bestemt meg for å konvertere til BK6 og se om dette blir bedre - i motsatt fall kontakter jeg Jørgensen og hører hans synspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Eidet

Under oppsett av BK er det under tekstbehandler mulighet for å velge MS WORD som standard tekstbehandler (kryss av), med alle dens muligheter. Men du må legge inn komplett filbane.På gamlepc'en min med Windows 95 var banen til WORD tekstbehandler denne:C:\MSOffice\Winword\Winword.exeDette fungerte utmerket. Har imidlertid ikke funnet ut hva banen blir på min nye pc med MS XP og WORD 2000. Kanskje andre kan angi banen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Eidet

Har funnet banen for å komme til WORD tekstbehandling med MS XP Professional English og WORD 2000:C:\Documents and Settings\User\Application Data\Microsoft\WordNeste gang man går inn og ser, er filbanen blitt skrevet slik:c:\progra~1\micros~2\office\winword.exeMan få adgang til å redigere som et WORD dokument, men jeg har ikke funnet ut om eller hvordan man får LAGRET ulike formateringer. Mulig det ikke går?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.