Gå til innhold
Arkivverket

[#12376] Census 1930 - Minnesota - Traverse Co - Wheaton


Gjest Per Tore Solheim
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Tore Solheim

I lengre tid har jeg lett etter tremenninger i USA, uten hittil å oppnå kontakt. Så vidt jeg kan se er det 'noen' av dere som har tilgang til den amerikanske folketellingen i 1930. Jeg håper noen kan slå opp for meg å se hva som er registrert vedrørende denne familien i byen Wheaton i Traverse Co, MN: Peder Solheim, født 1871 og ektefelle Anna, født 1874. De skal ha (minst) 3 barn: Ivanhoe, Clifford og Thelma. Særlig er jeg interessert i om de hadde flere barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Hei Per Tore-I 1930 var de bosatt i Main Street nr. 70. Bare Ivanhoe C. (25) og Thelma (21) er da bosatt sammen med sine foreldre. Begge født i MN.Peder (60) eier sin bolig, verdsatt til $2000. Han har også en radio. Han var 33 år gml. da han giftet seg, - Anna var 29. Han imm. 1889, - hun 1891. Begge amerik. statsb. Anna (56) født i Sverige av svenske foreldre. Tyder jeg det rett, så jobber Peder som: Occupation: 'Paneler' - Industy: 'General'.Mvh. Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Clifford Solheim (23) finner jeg bosatt i Hawtorne Avenue nr. 1115, Hennepin County, Minneapolis. Han er ugift, bor til leie (roomer) og jobber som 'Salesman - Store'.Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Ved 1920-tellingen bor de også i Wheaton. Det er kun Ivanhoe, Clifford og Thelma som bor sammen med sine foreldre. Peder (ført som Peter) jobbet da som 'Painter'.Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Ivanhoe Solheim var fødd 10.sept.1904-døydde 25.juli 1991. (Det står ikkje kvar han hadde sin siste recidens) Ref:Social Security Death Index. Det står også som tilleggs-opplysning at du kan finna han i California Death 1940-97, eg er diverre ikkje abonnent, og har ikkje tilgang dit...Men eg har sett at det er andre som har :-)Clifford finn eg ikkje i SSDI...Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Jeg har nå også sett på 1910-tellingen, men heller ikke der er tatt med andre barn enn Ivanhoe, Clifford og Thelma.Mvh. Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Og, det interessante, fru Solheim hadde vært gift med Peder i 6 år, hun hadde født 3 barn, og alle 3 var i live. Så, jeg tror du kan satse på at det kun var disse tre barna i familien.... Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Jeg kan ikke skjønne hvorfor det ikke henvises til tidligere innlegg om samme familien, slik at vi slipper å bruke tid på å lete etter de samme opplysningene en gang til... syntes det var noe kjent, ikke mange i US som heter Ivanhoe Solheim!!Refererer herved til det forrige fra Per Tore: 7077: Mulige slektninger i MinnesotaLaila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Tore Solheim

Kjære dere - takk for hjelpen - særlig til Arne Solås.Det jeg først og fremst var ute etter denne gangen var om familien hadde flere enn 3 barn (som jeg også skrev). Det har de tydeligvis ikke hatt! Dessverre får jeg dermed ikke noen flere tråder å nøste på.For som Laila skriver i sitt siste innlegg har jeg også for vel et år siden vært innom forumet med spørsmål om denne familien. Dengang konkluderte jeg i innlegg nr 17 tilfreds med at saken var løst. Det var den imidlertid ikke! Det jeg trodde var kontakt viste seg å være et blindspor.Jeg klarer rett å slett ikke å finne etterkommerne etter Ivanhoe og Clifford. Thelma har jeg gitt opp. Dersom hun giftet seg har hun trolig skiftet til ukjent etternavn. Guttene har jeg 'forfulgt' til CA for Ivanhoe, og jeg vet alt som er skrevet i innleggene, og mye mer, uten å kunne finne sønnen James K. Solheim.Clifford døde i Napoli like etter 2. verdenskrig, og er gravlagt på den nasjonale militærkirkegård ved Fort Snelling i Minneapolis. (En by jeg har besøkt uten å vite dette). Hans enke Sylvia døde i Minneapolis (Hennepin Co)så sent som i 1995, og som ikke dette var nok: Ekteparet hadde 2 døtre - Cynthia og Karin - født i 1941 - 42. De er som sunket i jorda. Orbituary for Sylvia er ikke å finne, og Death sertficate sier meg heller intet.Vennlig hilsen Per Tore Solheim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Taryn Flolid

Wheaton i Traverse County,This is the Minnesota death index listing I think might be Peder, but they are often spelled wrong. I think whoever worked on the records, made a mistake reading the Peder for Reder.SOLHEIM, REDER CertID# 1941-MN-016118 Date of Birth: Place of Birth: Mother Maiden Name: not indexed not indexed not indexed Date of Death:12/12/1941 County of Death: TRAVERSEPerhaps you can contact Traverse County historical society to get a copy of his death certificate, and also a copy of his obituary.Traverse County Historical Society PO Box 868 Broadway Ave. & Trail Street Wheaton, Minnesota 56296-0868 USATelephone: 320-563-4110 teleFax: 320-563-4823 Contact: Clarence M. Juelich, President Hours: Memorial Day - Labor Day, Tuesday-Sunday, 1-5.Good luck with your search, Taryn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.