Gå til innhold
Arkivverket

[#12379] Kan noen hjelpe meg med Therese Bergljot Evensen Wold Trondheim/Bergen


Gjest Stein Henriksen
 Del

Recommended Posts

Gjest Stein Henriksen

Ifølge DA-Giftermål i Bergen 1816-1911 ble Niels Johannes Bendiksen gift med Therese Bergljot Evensen Wold i Bergen 29. des. 1902.( Lenke )Sp 1) Hvilken kirke er JK? Sp 2) Kan noen klare det kunststykke å finne henne i FT1900,- tror jeg har prøvd alle tenkelige muligheter for søk. Sp 3) Jeg hadde håpet at foreldrenes navn skulle stå i kirkeboka, men iallefall ikke her i den digitaliserte utgaven. Hvis den finnes i originalen,- kan noen gi meg de øvrige opplysninger som står der.I familien har ingen noen aning om hva hennes pikenavn var, og her er det jo en del å velge ut fra! Og noen mener å huske å ha hørt at hun kom fra Sverige.... noe som kanskje er tvilsomt ettersom hun oppgis å være født i Trondheim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Andersen

Når fødestedet hennes er oppgitt så presist som 'Lade, Strinden' så bør du nok undersøke kirkeboken der.Foreldrenes navn er ikke lagt ut på nett, men du kan jo be om et oppslag under Arkivforum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stein Henriksen

Takk til Tor som klarte det 'umulige'. Jeg har jo sett en del kombinasjoner av etternavn i min tid, men dette tar jo definitivt kaka; dama brukte jo både Iversen, Evensen, Wold og Bendiksen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Om jeg ikke tar helt feil så bodde Even Iversen i Trondh. i 1900, og var f. 1845. Even Iversen i 1875 var f. i 1829 Strinda og kona Marthe var også f. 1829 i Strinda. Hun var vel da rundt 45-46 år i 1875. Kanskje litt gammel for å bli mor, men mulig. Men uansett så er jo de 2 Even født med 16 års mellomrom. Hvordan kan de bli samme mann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Andersen

Jeg skrev MULIG om familien i 1875 og gikk ikke tilbake til den etter at jeg fant henne i 1900, men jeg er enig i at Even i 1875 ikke er den samme. (Martha fikk en sønn i 1875 så hun var nok ikke for gammel.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stein Henriksen

Når jeg ser nøyere etter må jeg nok gi Berit rett i at dette nok ikke er riktig person likevel.Et kjapt søk etter Even i Strinda i '75-tellingen gir oss denne, og både kone og barn stemmer: Lenke Her bruker de etternavnet Vold, noe som forklarer Thereses navn ved giftermålet.Det hadde jo vært stas å finne giftermålet til Even og Bergithe, men jeg finner de iallefall ikke i Strinda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Dette er vel ektefolket....Bergitte Regine OLSDR Age At Marriage: 24 Sex: F Event(s):Birth: 1846 Parents: Father: Ole ANDERSEN Marriage: Spouse: Even IVERSEN Age At Marriage: 24 Marriage: 31 Jul 1870 Place: Trondheim, Sor-Trondelag, NorwayEven IVERSEN Age At Marriage: 24 Sex: M Event(s): Birth: 1845 Parents: Father: Iver IVERSEN Marriage: Spouse: Bergitte Regine OLSDR Age At Marriage: 24 Marriage: 31 Jul 1870 Place: Trondheim, Sor-Trondelag, NorwaySource Information: Batch Number: M423704 Source Dates: 1866 - 1877 Film or Fiche Number: 307036 Collection Details: Bakklandet; Den Norske Kirke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

og resten (ting skjer, her må man være klar til å gjøre jobben 2 ganger... hrmf!)(alt er fra Familysearch.org, men uttrekk fra kirkebøker, så det bør være noenlunde pålitelig. Ta en titt i originalen for å dobbeltsjekke!!)Even IVERSEN Age At Marriage: 24 Sex: M Event(s): Birth: 1845 Parents: Father: Iver IVERSEN Marriage: Spouse: Bergitte Regine OLSDR Age At Marriage: 24 Marriage: 31 Jul 1870 Place: Trondheim, Sor-Trondelag, Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.