Gå til innhold
Arkivverket

[#12382] Madrid, Boon county, Iowa


Gjest Inger Marit Andersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Marit Andersen

Da jeg nå endelig(takket være Ninas tips),har klart å finne 'mine' emigranter på Ellis Island,lurer jeg på om noen kan hjelpe meg å finne de igjen dit de kom.Det er en familie fra Färila i Sverige.Olof Jonsson(vet ikke når født),hustru Anna Brita f.1863,barn:Anna Kristina f.1888, Jon Olof Bernhard f.1890,Judith Margreta f.1891,Beda Amanda Torild f.1893,Elvira Vilhelmina f.1898, Albert Emanuel f.1899.De kom til New York 5.august 1900,skulle til en Mr.Olson i Madrid,Boon county,Iowa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Mr. Olson var 'brother-in-law', altså Anna Britas bror. Olof Jonsson var 49 år når de ankom Ellis Island.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Marit Andersen

Takk for svar Laila!Det var det som forundret meg litt med denne svogeren til Olof.Jeg trodde jeg hadde full kontroll på alle Anna Britas søsken.Ifølge mine notater har hun bare to, som jeg vet aldri har vært i USA.Derfor ble jeg litt nyskjerrig på denne Mr.OLson.Når på året ble 1900 tellingen tatt opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

1900-tellingen ble tatt opp ca Juni 1900, så familien rakk akkurat ikke å komme med.Det står vitterlig brother in law. Men - hallo - det kan jo selvsagt være en som var gift med hans søster!?!!! Stort sett alltid menna som ble angitt, uansett!Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.