Gå til innhold
Arkivverket

[#12385] Census 1910-1920-1930 for Canada???


Gjest Kai S. Gurrik Larsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kai S. Gurrik Larsen

Hei, jeg er på leting etter min bestemor's tante som emigrerte til Canada i en alder av ca.5år. Denne tanten het: Ragnhild Bessy Kristiansen. Ved utvandringen het hun Martinsen til etternavn og ble trolig adoptert av moren's søster og hans mann.Tanten til Ragnhild het Anna Mathilde Martinsen f.Kristiansen. f.1877 i KristianiaUnkelen het Johan Martinsen Han reiste før 1905, men jeg har ikke funnet han i noen emigrantsprotokoller for Kristiania/Oslo.Ragnhild og tanten Anna Mathilde utvandret til Canada fra Kristiania i 1906. Jeg har ikke funnet de i Ellis Irland, eller noen annen form for utvandringsmateriell. Det eneste eer i Emigrantsprotokollene.*Hvor hvar det mest sannsynlig at norske innvandrere reiste til i Canada? *Kan noen finne disse for meg i noen form for folketelling? *Kan Johan Martinsen finnes i noen lister over soldater i 1.-2. verdenskrig?Alt er selvfølgelig av innteresse!!!MVH Kai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Canada er et utrolig vanskelig land å lete etter emigranter. Særlig når du ikke vet noe om hvor de havnet hen.Det finnes ikke noen frigitte censuser for Canada etter 1901.Kanskje noen andre på forumet har mere positive svar å komme med..... Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai S. Gurrik Larsen

Ragnhild og Anna bestilte bilett 09.04.1906. Reisen fant sted 13.04.1906 fra havna i Oslo.Ragnhild var født 19.11.1901 i Kristiania. Magda Marie Andresen f.Kristiansen bodde i Nannestadgt.2 i Xania når uægte Ragnhild ble født!Bostedsadressen til Ragnhild og Anna var kjøllberggd. 25 III. De skulle reise til Canada med skipet Montebello.På et gammelt bilde jeg har står det at en av personene er Marie. Marie er da trolig en av Johan's søstre og hun finner jeg også som en av utvandrerne til Canada samme dato.Anna Mathilde Martinsen f.kristiansen ble født 24.05.1877 i Kristiania. Hun var 22år ved utvandringen og bodde på samme adresse som Ragnhild.Agenten til de to var Bennett.Håper dette var noe mere utfyllende info????MVH Kai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Nå dro vel Kai sine folk før 1925 ja.... Jeg tror at LDS har noe emigrasjons-materiale, en telefon/brev til dem hadde kanskje gjort nytta si? (for å få vite hva de kan hjelpe med.... Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.