Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest Torgeir Kvalvaag

[#12392] Hovelsrud el. Plåterud i Lørenskog

Recommended Posts

Guest Torgeir Kvalvaag

Jeg etterlyser mer informasjon om Amund Embretsen f. 1725. Han skal være fra Hovelsrud evt. Plåterud i Lørenskog. Ved 1801-tellingen er han på Nedre Stovner i Aker der han trolig bistår sin datter Gunhild som nettopp er blitt enke. Men jeg skulle gjerne vite mer om hans slekt, hvem var hans kone, hadde han flere barn osv.På forhånd takk.MvhTorgeir Kvalvaag

Guest Laila Kornstad

I bygdeboka LØRENSKOG Gårdshistorien av Olav Foss, utgitt av Lørenskog kommune 1960, finnes det en del opplysninger om Amund Embretsen/Engebretsen på s.48. Hans svigerforeldre, Gunhild Arnesdatter fra Plåterud og Simen Amundsen fra Kuland drev gården Hovelsrud.Sitat: 'Svigersønnen V)Amund Engebretsen fra Lysås, f. ca. 1725 d.1804, g.m. Ambjør Simensdtr., f. ca 1723 d. 1789, barn Peder, Ola, Åse g.m. Torkild Eriksen, Gunhild g.m. Hans Kristoffersen, og Margrete, arvet halve gd. da Simen døde.' Det står mer i boka, men du kan vel få lånt den på biblioteket.

Guest Laila Kornstad

P.S. Leste i et av dine andre innlegg at du ikke kommer deg på biblioteket for tiden. Hvis du kontakter meg på e-post kornstad@online.no kan jeg skanne inn det som står og sende deg det.

Guest Torgeir Kvalvaag

Du har helt rett. Epostadresse kommer.Mvh Torgeir

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.