Gå til innhold
Arkivverket

[#12392] Hovelsrud el. Plåterud i Lørenskog


Gjest Torgeir Kvalvaag
 Del

Recommended Posts

Gjest Torgeir Kvalvaag

Jeg etterlyser mer informasjon om Amund Embretsen f. 1725. Han skal være fra Hovelsrud evt. Plåterud i Lørenskog. Ved 1801-tellingen er han på Nedre Stovner i Aker der han trolig bistår sin datter Gunhild som nettopp er blitt enke. Men jeg skulle gjerne vite mer om hans slekt, hvem var hans kone, hadde han flere barn osv.På forhånd takk.MvhTorgeir Kvalvaag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

I bygdeboka LØRENSKOG Gårdshistorien av Olav Foss, utgitt av Lørenskog kommune 1960, finnes det en del opplysninger om Amund Embretsen/Engebretsen på s.48. Hans svigerforeldre, Gunhild Arnesdatter fra Plåterud og Simen Amundsen fra Kuland drev gården Hovelsrud.Sitat: 'Svigersønnen V)Amund Engebretsen fra Lysås, f. ca. 1725 d.1804, g.m. Ambjør Simensdtr., f. ca 1723 d. 1789, barn Peder, Ola, Åse g.m. Torkild Eriksen, Gunhild g.m. Hans Kristoffersen, og Margrete, arvet halve gd. da Simen døde.' Det står mer i boka, men du kan vel få lånt den på biblioteket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

P.S. Leste i et av dine andre innlegg at du ikke kommer deg på biblioteket for tiden. Hvis du kontakter meg på e-post kornstad@online.no kan jeg skanne inn det som står og sende deg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.