Gå til innhold
Arkivverket

[#12399] Andreas Jakobsen og Aletta Monsdtr , Raudeberg


Gjest Inger Krabbestig
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Krabbestig

Jeg sliter med å finne data om dette paret og deres barn i kirkebøkene som ligger på digitalarkivet. Alt tilsier at deres barn skulle finnes i kirkebøkene (på Fylkesarkivet) men jeg kan ikke finne noen. Johannes Andreassen f. 04.02 1891 Reinert Andreassen f. 27.05 1893 Sigfrid Andreassen f. 17.01 1895 Anna Andreassen f. 03.07 1897 Marie Andreassen f. 10.03 1900 Andreas Andreassen f. 28.07 1902 Alette Andreasdatter f. 12.01 1906Ut fra folketellingen for 1900 ser det ut til at Andreas Jacobsen er sønn av Jakob Andersen (1830) og Ragnhild Eriksdtr (1836)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Yngve Nedrebø

Opplysninger om denne familien lar seg finne i kirkeboken for Vågsøy sokn av Selje prestegjeld C 2, 1889-1904.13. juli 1890 giftet Andreas Peter Jakobsen Kulen, født 1866, seg i Vågsøy med Alette Marie Monsdatter Midtgaard, født 1868, konfirmert i Hyen 1882. Hans far: husmann Jakob A. Kulen, hennes far husmann Mons Mathiassen Midtgaard.Andreas P. Jakobsen og Alette M. Monsdatter fikk sønnen Johannes Mathias 4. februar 1891 på Midtgaard, men bodde på 'Rødberg' da sønn nummer to, Reingard Olai Adolf, ble født 27. mai 1893.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Krabbestig

Takk skal du ha, nå har jeg fått bekreftet at de dataene jeg har funnet i gamle etterladeskaper er korrekte med hensyn til denne familien, og jeg vet hvor jeg skal lete videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest inger krabbestig

I avisen Firda 28.11.2005 stod et bilde av denne familien, da sønnen Reingard (Reinhart Jacobsen) giftet seg, rundt 1914. Det står videre at Reinhart og konen emigrerte til USA, men jeg kan ikke finne ham som emigrant fra hverken Bergen, Ålesund eller Kristiansund. Ei heller finner jeg ham på Ellis Island.Er det noen som vet noe mer om skjebnen til denne familien ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.