Gå til innhold
Arkivverket

[#12405] Så Imponert er jeg


Gjest Nina Møller Nordby
 Del

Recommended Posts

Gjest Nina Møller Nordby

Faktisk skrev jeg tilsvarende innlegg før i kveld, men det har forsvunnet i løse lufta selv om jeg har fått en bekreftelse på dets eksistens....Åja, men det var ikke det innlegget mitt egentlig skulle handle om. Egentlig var det for å gi litt ros til dere som ferdes her på forumet.Inget problem viser seg å være for lite eller stort enten det dreier seg om så lite som et navn og årstall skriblet på baksiden av et foto, en inskripsjon på et fotoalbum, eller noen initialer på et skap. Av og til er det bare noen historier vi vil dele med andre på forumet.......innleggene blir av og til så mange at de kunne blitt til en innholdsrik bok. Ganske fantastisk synes nå jeg.Ja og hvem svarer først? Klokka mangler tien- og hundredeler ....... så det er kjekt å komme først i alfabetet :-) slik som Strömstad foran Vålerenga f.eks.Og takhøyden, hva med den? Det værste man kan møte er en hevet pekefinger med beskjeden om at 'du må fortelle oss mer..'. Selv synes jeg at vi har en kjempefin tone og alle får et seriøst svar. Intet svar eller forslag er for dumt. Ja hvor mange ganger har jeg ikke tråkket i baret. Selv de mest dumme og perifere forslag kan ligge løsningen nærmest. Kreativitet er mange ganger veien vi må gå, for en Olsen født i 1890 kan like gjerne være en 'Ols.' født i 1895, og født i Bergen kan like gjerne være Sverige.Så var det alle hjelperne da....Svalbard, Glasgow, hytta i Florida, Tromsø, Oslo, Sverige eller Frankrike m.fl. Det er ganske fasinerende å få hjelp fra det store utland med problemer langt oppe på ei fjellhylle på Vestlandet...... Tenk hva vi skulle ha gjort uten telefonen dere!Også DA da med alle folketellingene, eller alle bidrag som er kommet gjennom Digitalpensjonatet.Det spiller ingen rolle om vi ikke har slekt selv på enhver utpost, for det finnes alltid noe som iallefall kan pirre min nysjerrighet. Enten et 'SLAVERI', 'skilsmisse light' eller 'ei jomfru av ei tippoldemor'. Mye artig lesning er det også å finne i merknadsfeltet også.Brukerne er mange. Noen vil finne oldemors familie og nøyer seg med det. Andre er historikere, noen lokalhistorikere. Selv synes jeg ingenting er som en god emigranthistorie, og henter gjerne godt stoff her som har blitt til mang en avisartikkel for min del. Andre igjen er her for 'bare' å hjelpe. Noen er eksperter på nettet, andre med bygdebøker eller med en ufattelig kunnskap om det meste. På en eller annen måte tråkker ingen i andres fat .....Ja jeg er bare SÅ IMPONERT dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Håkon Christiansen

Ja, jeg så i Arkivforumet at innlegget ditt forsvant. Jeg opplevde det samme forleden, men i mellomtiden løp debatten litt 'fra meg'. Men til saken: hyggelige ord dette, Nina. De vil nok varme noen hjerter, for det er mange her som står på og hjelper så godt de kan. Men du vet: på et eller annet tidspunkt vil du vel selv stå bom fast og trenge hjelp, slik har det vel vært med oss alle. Mange hoder tenker, om ikke alltid bedre enn ett, så i allefall mere mangfoldig. Det er forresten trivelig å prøve etter fattig evne å hjelpe folk som er hyggelige tilbake. Så ha en god dag og lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.