Gå til innhold
Arkivverket

[#12420] Søk etter etterslekt for Ernst Kristian Martin Pedersen og Bertha f.Lohmann


Gjest Jan Frode Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Frode Johansen

Jeg søker etter etterslekt til Konditor Ernst Kristian Martin Pedersen f.1884 i Bergen og Bertha Charlotte f.Lohmann f.1882 i Bergen.De ble viet 11.10.1907 i Domkirken i Bergen. De hadde mange barn.Noen av navnene jeg erindrer er: Matilde,Berly,Inger,Asta,Karen,Erna,kåre,m.fl. Berly er født ca.1912.Jeg tror at hun ble døpt i Johanneskirken.Jeg tror de bodde i Nøstegaten 10. Jeg er intressert i opplysninger omkring deres barn-dåp-vielse-bosted-død etc. Dersom noen kan hjelpe meg med å finne mine slektninger er jeg dere en stor takk skyldig. Takk for all hjelp og gode tips. mvh Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Jeg gjør oppmerksom på at personvern går 60 år tilbake(sperregrense) derimot er ikke fødselsår-adresse-barn og slike ting noe problem for slike opplysninger er frigitt i form av skattelister, adressebøker,dåp.vielse.Yngre opplysninger kan innhentes av undertegnede. Det er spesiellt opplysninger omkring Ernst og Bertha's barn jeg er intressert i. mvh Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Det ble holdt registrering i boet etter Bertha Charlotte Pedersen, død 1. mars 1967, og tidligere avdød mann Ernst Kristian Martin Pedersen. Dato for registreringen er 15. april 1967. Ekteparet hadde ni barn, fødselsdatoene er hentet fra den kommunale folketellingen 1922 i Bergen: Odd, født 14. oktober 1907, død 4. oktober 1966, Erling, født 26. juni 1909, død før foreldrene, 3 barn, Berly, født 17. juni 1911, Mathilde, født 2. april 1913, Inger, født 12. mars 1915, Asta, født 14. januar 1917, Erna, født 17. mai 1919, udøpt pike, født 3. april 1921. Meldingen til skifteretten nevner i tillegg til de opplistede i 1922 også Gerd og Karen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Tusen takk Yngve. Vet dere jeg har stor familie i Bergen som jeg ikke har kontakt med og heller ikke vet hvem er. Nå mangler jeg bare etternavnet på disse kvinnene etter de ble gift,så kan jeg gå igang med å finne barna deres.Tusen takk. Hva er ditt råd Yngve når det gjelder denne problemstillingen? mvh Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigbjørn Sandsmark

Der er jo noen Lohmann i Bergen du kan ringe til,kansje de vet noe.Kirkevergen kan svare om der er noen som har festet gravstedet. Sig---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.