Gå til innhold
Arkivverket

[#12427] Søker etterslekt til Bertinus Johnsen lilleskare - Johanna Olsdatter i Alversund


Gjest Jan Frode Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Frode Johansen

Jeg søker etterslekt etter Bertinus Johnsen Lilleskare f.1846 og Johanna Olsdatter f.1858 På Lilleskare i Alversund står disse barna oppført Bernt f.1880 Henrik f.1888 Ole f.1890 Rasmus f.1893 Andreas f.1895 Bergitte f.1891 g.m.Harald Bertin Ringaas fra Myking-Lindås. Malene f. 1896 (gift i Ålesund? Ole Rønstad Anna f.1900 Jeg vet også at en sønn Jørgen bler født etter 1900. Om de toknavnet Bertinusen eller Lilleskare er jeg usikker på. noen av disse bosatte seg ettwerhvert i Bergen. Noe som kan hjelpe? mvh Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Hvis noen av dere klarer å finne vielsen, bostedet til disse i voksen alder da er jeg godt hjulpet. mvh Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Ludvig Kvamme

Henrik Bertin Johnsen Lilleskare, motormaskinist gifter seg i Johanneskirken i Bergen 26.09.1914 med Anna Olina Andreasdatter Brakstad, hun er f.1894 av foreldre Andreas Larsen Brakstad og Olina Sørensdatter Ervik. Du finner vielsen til Henrik på Digitalpensjonatet under viede i Alversund. Mvh. Johan Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Gjest Jan Frode Johansen

Finnes det noen som arbeider eller har arbeidet med denne familien ?mvh Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Nina Karlsen

Bror Bernt gifter seg her (i Hamre): 28.jun Ungk. Arbeider (div.) Hellevaag Bernt Olai Bertinussen Lilleskare i Alversund 1880 Pike Josefine Bertea Johannesdtr. Midtgaard 1883 Far: Handelsmd. Johannes Midtgaard)Og her (også i Hamre): 25.nov Enkem. Lagerarbeider Midtgaard Bernt Olai Bertinussen Litleskare, Alversund 1880 (far: Arb. Bertinus Jonsen Lilleskare) Pike Ingeborg Bergesdtr. Midtgaard 1872 (Far: Grdbr. Berge Eriksen Midtgaard) Hosanger Kirke 1916Nest eldste bror til Henrik, Johannes 1882-1946, gifter seg her: Johannes Bertinussen Bagersvend Alversund Pr. 120182 Lovise Andrine Andersdtr. Tjenestepige Alversund 260679 Apr 08 1901 KK (Bergen)Og en søster her: August Lind malersvend Trondenes prgj. 81 Inga Bertinesdtr. Lilleskaret tjenestepike Alværsund prgj. 86 Jun 18 1910 KK (Bergen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Den siste Inga er vel ikke datter av Bertinus Johnsen Lilleskare og Johanna Olsdatter på bruket Lilleskare? Takk for øvrige opplysninger. mvh Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Karlsen

Jo, iflg. Sellevoll, Hermann Kahrs: Del 2. Gards- og ættesoge for Litleskare, Sellevoll, Yttre Fosse, Indre Fosse, Furhovden og Håland : oppdatert vedlegg om gards- og ættesoge for Litleskare. - Bergen : [s.n.], 2003. I 1900 er Inga i tjeneste hos Anders Andersen Lilleskare. Det var dessuten 2 døtre til: Olina f.-d. 1878 og Berta 1884-86, til sammen 13 barn. Jørgen var født i 1904.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Jan Frode Johansen

Er det noen som kan hjelpe meg å finne ut hvor det ble av de andre Barna Til Bertinus og Johanna Lilleskare?Med vennlighilsen Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Var også Hermann Ragnvald Andreasen Lilleskare f. 1903 av samme slekten? Far til Hermann Ragnvald het. Andreas Berntsen og var fra Alversund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Vet ikke? Jeg prøver å finne ut hvor det ble av alle barna til Bertinus Johnsen Lilleskare og Johanna Olsdatter. Dersom noen har etterslekt har jeg endel opphav å tilføre. mvh Jan Frode Johansen kontakt meg gjerne privat: e-mail: jafjohan@start.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Nå har jeg fått vite litt mer. Sønn av Bertinus Johnsen og Johanna Olsdatter på Lilleskare: Jørgen f.1904 i Alversund gift 1924 med Jenny Kathrine Jakobsdatter Rong.De bode i 1925 på Ådlandsvik ,Askøy. Barn: 1)Borgny Josefine f.25.januar 1925,Askøy gift Kolsvik.2) Nils f.19.september 1926 på Rong i Øygarden.3) Sigurd Jarl f. 23.desember 1931 Kvamsvågen i Alversund.Deres mor Jenny Kathrine Jakobsdatter Rong døde 19.september 1937. Jørgen Lilleskare gift for andre gang med Oliva Lygre viet 27.juni 1939. 4 barn i dette ekteskapet.Jørgen døde som beskrevet tidligere 19.mars 1969. Jeg ønsker svært gjerne kontakt med etterslekt om du kjenner igjen dette og kan formidle kontakt eller opplysninger som leder til å finne etterslekt. mvh Jan Frode Johansen jafjohan@start.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.