Gå til innhold
Arkivverket

[#12430] Søker etterslekt etter Andreas Christian Johansen og Marit f.Sivertsdtr.


Gjest Jan Frode Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Frode Johansen

Andreas Christian Johansen f.1864 i Buksnes ble g.m Marit Sivertsdatter Gaarseth f.1872 i sokndal-Støren.De fikk disse barna: Signy Ivara f.1893 i Bodø Dorthea Sofie f.1895 i Bodø Rasmus Gutorm f.1897 i Bodø Anna Marie f.1899 i Sokndal Støren. Altså perioden 1893-1897 synes familien å oppholde seg i Bodø.1900 befinner de seg i Oppdal. De fikk flere barn,jeg har navnety på noen av dem Ole Andreas f,1908 i Bodø døpt i Bodø Domkirke. Gissur og Randi er også 2 barn til antagelig f. i Bodø 1900-1910. Familien flyttet så til Leirvik på Stord. Der ble ihvertfall Ole Andreas konfirmert. Andreas Christian var urmaker der,og aktiv med i ledelsen? i Akp m-l. Deretter flyttet de til Odda hvor Andreas og Marit døde. Ole Andreas fikk 2 barn med Berly Pedersen i Bergen. Gissur bodde i Bergern og Randi. Mer vet jeg ikke. Kan dere hjelpe meg med å spore opp familien min ? Med vennlig hilsen Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Han døde i 1931 i Odda ,konen samme året. Kanskje barnas navn,fødselsdato og adresse er oppført i forb. med arv? mvh Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Her har jeg også stor etterslekt tror jeg, jeg kjenner ingen av min farfars søsken.Jeg har møtt en tante av min far på 1980 tallet. Vil noen hjelpe meg? mvh Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Hvor kan jeg lese skattelister fra ca,1930-1970 digitalt? Finnes de? Da kunne jeg kanskje ha funnet min familie? Frelsesarmmeen? mvh Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Dødsmeldingen i mars 1931 fra lensmannen i Odda forteller at Andreas Kristian Johansen hadde etterlatt seg enke Mari og åtte barn: Sigryn Ivara, 38 år, gift Haugås, Hadeland, Dorthea Sofie, 36 år, gift Smith, bosatt Barlaw, North Dakota, Osmund Harald Johansen, 29 år, bosatt Minneapolis, Gissur Kolbjørn Johansen, 25 år, bosatt Øvregaten 25, Bergen, Ole Andreas Johansen, 23 år, Odda, Marit Kathrine Johansen, født 1. mai 1910, bosatt Minneapolis, Eli Kirsten, født 9. april 1914, bosatt Hadeland, Randi Marie, født 21. august 1918, bosatt Odda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Millioner takk Yngve. Du har gjort en kjempejobb. Jeg er kjempetakknemlig og kjempeglad. mvh Jan Frode Johansen Ps. Et spørsmål: Hva med de andre barna som er listet opp ovenfor.Hvorfor er ikke de tatt med i dødsmeldingen? mvh ds.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.