Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest Elisabeth le Fèvre Honoré

[#12432] Opslag i sjørullen i Kongsberg.

Recommended Posts

Hej derude!Er der mon een som har mulighed for at slå op i sjørullerne for mig? I Kongsberg.Min ane hedder Halvor Halvorsen er født 1/12 1791 i Lunde, Bø Præstegield (Stavangsbaug, Bo, Telemark).Der stod ved hans konfirmation, at han var født i Landleg, men da han senere blev fuldbefaren sømand tror jeg han står i sjørullen og ikke i landrullen) Hans far er: Halvor Halvorsen, født i 1758 i Ajer, Lia, Lunde, Telemark.Jeg har spurgt på Kongsberg Landsarkiv, men de kunne ikke afse tid til at slå op. Men måske een som alligevel skal der, vil hjælpe mig. På forhånd tak! Med venlig hilsen Elisabeth

Guest Nina Møller Nordby

I Bradsberg,Hvidesøe,Hvidesøe på gården Næss, finnes det i 1801 både en Halvor Halvorsen som sønn og far. Begge passer din alder Lenke

Hej Nina Møller!Han er ikke min - min bliver konfirmeret i Langesund i 1807. Ellers mange tak for oplysningen. Jeg må vide hvad der står i sjørullen for at kunne komme videre med , hvor han bliver af!M.V.H. Elisabeth

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.