Gå til innhold
Arkivverket

[#12432] Opslag i sjørullen i Kongsberg.


Gjest Elisabeth le Fèvre Honoré
 Del

Recommended Posts

Gjest Elisabeth le Fèvre Honoré

Hej derude!Er der mon een som har mulighed for at slå op i sjørullerne for mig? I Kongsberg.Min ane hedder Halvor Halvorsen er født 1/12 1791 i Lunde, Bø Præstegield (Stavangsbaug, Bo, Telemark).Der stod ved hans konfirmation, at han var født i Landleg, men da han senere blev fuldbefaren sømand tror jeg han står i sjørullen og ikke i landrullen) Hans far er: Halvor Halvorsen, født i 1758 i Ajer, Lia, Lunde, Telemark.Jeg har spurgt på Kongsberg Landsarkiv, men de kunne ikke afse tid til at slå op. Men måske een som alligevel skal der, vil hjælpe mig. På forhånd tak! Med venlig hilsen Elisabeth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

I Bradsberg,Hvidesøe,Hvidesøe på gården Næss, finnes det i 1801 både en Halvor Halvorsen som sønn og far. Begge passer din alder Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elisabeth le Fèvre Honoré

Hej Nina Møller!Han er ikke min - min bliver konfirmeret i Langesund i 1807. Ellers mange tak for oplysningen. Jeg må vide hvad der står i sjørullen for at kunne komme videre med , hvor han bliver af!M.V.H. Elisabeth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.