Gå til innhold
Arkivverket

[#12436] Manntallet 1660-65 Hedmark


Gjest Tor Rustad
 Del

Recommended Posts

Gjest Tor Rustad

Jeg tillater meg å gjøre det på enkleste måten; spørre DA's brukere: Ved søk i Manntallet 1660 for Hedmark får jeg ikke opp dagens Hedmarks-kommuner - kun Valdres. (er klar over at for deler av Ringsaker er det et spesielt forhold) Hva er det jeg ikke har fått med meg?? Jeg har gått inn i kildebeskrivelsen; ifølge den er det tatt opp manntall også i disse kommunene. Er det bare det at de ikke er digitalisert ennå? Eller er jeg d..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Arnolf Bjørndal

Det virker som om en stor del av Hedmark ikke er lagt inn, f.eks. finnes ikke Nes, som jeg var interessert i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Manntalsregistreringa er eit 25 år gmaal prosjekt me ikkje lenger fekk midlar til. Difor er det mykje som manglar der. Eg kan ikkj sei noko om kva tid det blir fullført.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arild Kompelien

Hvilke kommuner/prestegjeld søker du etter? Jeg har Våler både i avskrift og original (på film). Elverum meiner jeg Sør-Østerdal Slektshistorielag har skrevet av og gitt ut som hefte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Rustad

Takk til dere alle; heldigvis (eller kanskje skulle jeg si desverre) var jeg ikke dum......Arild:Konkret er jeg ute etter kommunene Stange,Romedal og Vang; i sistnevnte gjelder det garden(e?) Hubred.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Hei Tor, Ekstraskatten for Stange, Romedal, Løten,Vang, Nes...har vi i Hedmark Slektshistorielag. Nes er digitalisert. Er det av interesse? I Romedal er kirkebøkene før 1785 brent så ekstraskatten er ett fint tilskudd. Hans Myhre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...
Gjest Anne Lise Hovdal

Tar opp dette gamle temaet igjen. Er manntallet 1664-66 for Ytre Rendal lagt ut? Jeg har søkt etter gårder i Ytre Rendal både under Gudbrandsdal/Hedmark og Akershus uten å finne det jeg søker. Vil jo også semere år få bruk for Storelvdalen(Åmot). Er manntallet 1664-66 for Storelvdalen(Åmot) utlagt? Hvor finner jeg det i såfall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

I Spangens privatarkiv på SAH finnes:Manntallslister Ringsaker 1664-1666 Manntallslister Nes 1664-1666Manntallslister Vang 1664-1666Manntallslister Løten 1664-1666Manntallslister Romedal 1664-1666Manntallslister Stange 1664-1666Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Så da kan jeg med andre ord bare glemme å få sett noe manntall for Rendalen. Er Manntallet for Rendalen 1664-66 mikrofilmet? Noen som har mikrofilmnummer i såfall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Disse manntallene som ligger på Hedmark slektshistorisk forening var jeg behjelpelig med å ocr-skanne fra deres tidligere publiserte hefter.Jeg hadde tenkt å korrekturlese og så få det over i søkbar form, men det har jeg foreløpig ikke hatt tid til. Det kommer. Jeg trenger kopier av manntallene for å korrukturlese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.