Gå til innhold
Arkivverket

[#12440] Familjen August Bolschak Buer(s), Pibervigen?


Gjest Lotta Karlsson
 Del

Recommended Posts

Gjest Lotta Karlsson

Jag har tidigare fått hjälp med att tyda efternamnet Buer(s), i födelseboken för domkirken i Oslo, Åkershus 1857. Fadern heter: August Bolschak (ev. Bolschuk) Buer(s)från Pibervigen?. Sonen heter Arthur Bolschuk Charles Buer(s) eller Augustinusen. Nu undrar jag om det finns någon som har träffat på dessa namn? Arthur är min mormors mormors halvbror som vi inte visste om förrän nyligen!Hälsningar Lotta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Jfr innlegg 12416Jeg mener fremdeles at det kan stå 'Buen' som etternavn. Står det 'Beurs' som noen mener kan navnet like gjerne ha blitt 'fornorsket' til f.eks. Børs.Men jeg finner ham ikke i senere folketellinger, og moren dro ifølge forrigge tema til Sverige i 1871. Kanskje du skal sjekke om han er død. Hvor ble det av morens 2.mann? Kan Arthur ha blitt med ham. Ser av 1865 tellinga at Arthurs mor er 51 år mens hennes mann er 28. Var dette et ekteskap eller proforma bare siden Arthur var uekte? Kan Arthur ha tatt sin stefars etternavn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.