Gå til innhold
Arkivverket

[#12449] Henrik Anton Eilertsen, gift 3 ganger ?


Gjest John Aalen
 Del

Recommended Posts

Gjest John Aalen

Henrik Anton Eilertsen, født 1849 i Vestby med Ellert Olsen og Marie Hansdatter oppført som foreldre. Henrik finner jeg gift i 1882 med Gunhild Marie Hansdatter i Haus. I 1898 finner jeg han gift med Regine Marie Rasmussen i Årstad. Så finner jeg HAE oppført som far til Anna Kristine, født 25 mars 1872 i Borgund, gift med Elen Oline Johannesdtr. Er det mulig å finne ut om det er samme Henrik som er gift med Elen Oline i 1872. Hilsen J.Aalen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Henrik Anton Eilertsen, født Rød i Vestby i 1849, og konfirmert i Ullensaker i 1864, giftet seg i Haus i 1882 med Gunhild Marie Hansdatter. Han oppgav da at dette var hans første ekteskap.   Da Henrik Anton Eilertsen giftet seg i Årstad i 1898 oppgav han at det var hans andre ekteskap, 'Brudgommens første ekteskab opløst ved kgl. resol. af 1/4-98 paa grund af hustruens utroskab med adgang for ham til nyt ægteskabs indgaaelse'.   Det er altså ikke noe som tyder på et tidligere ekteskap enn 1882.   Med vennlig hilsen   Yngve Nedrebø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.