Gå til innhold
Arkivverket

[#12457] Aase Andersdatter, f. 20.11.1843 i Sigdal, Hvor ble hun av?


Gjest Kjell Hamberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Hamberg

Min tipp-oldefar Johan Olsen giftet seg for 2x (12.7.1878 i Frogner kirke, Lier) med Aase Andersdatter fra Sigdal (f. 20.11.1843). Johan Olsen døde 17.11.1887. Så langt er allting greit.Problemet mitt er at jeg ikke klarer å finne hvor Aase Andersdatter gjorde av seg etterpå. Jeg finner igjen to av barna i FT 1900 (de fikk 3 tilsammen). Aase Andersdatter og en datter (Thora Gustava f. 1879) er imidlertid totalt vekk. Ihvertfall synes det slik.Finnes det opplysninger der ute som kan hjelpe meg videre?Mvh Kjell Hamberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Har du sjekket etter at de ikke er (1)døde (2)emigrerte (3)sjekket utflyttere i sognet du sist så dem (4)faddere til barnebarn (5)kan de ha kommet seg inn blant manglene i tellinga for 1900?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Magefølelsen tilsier at de mest sannsynlig er døde før 1900. Jeg har derfor konsentert meg om kirkebøker og døde i kirkesognene rundt Lier, men har ennå ikke rukket å komme gjennom alle. Håpet derfor at noen kunne ha ramlet over navnene i en eller annen sammenheng.Jeg mener nemlig å ha funnet de to sønnene (Thorvald f. 1882) og Johan f. 1885) på hhv Øvre Eiker og i Drammen i FT1900 og selv om det var vanlig å sparke ungene ut i arbeidslivet så snart de var konfirmert, er det litt påfallende at t.o.m. den yngste tilsynelatende bare har seg selv.Mvh Kjell H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.