Gå til innhold
Arkivverket

[#12459] Vokter ved Kriminalasylet, Tr.heim, Endre Andersen Fossum.


Gjest Tore J. Øverby
 Del

Recommended Posts

Gjest Tore J. Øverby

Endre Andersen Fossum, f. På Støren i 1867. Vokter ved Kriminalasylet i Tr.heim. G. 1897 m. Petra Amalie Bye frå Moen ved Jonsvatnet, f. 1872. Er det noen som vet om etterslekt?Gå gjerne inn på Tema 11859, punkt 11 og 12 for flere opplysninger!Mvh Tore Øverby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Berg

Hei igjen! Folkelellingen 1900 for Trondheim: I Kofodgjelene 7 b. bor Endre A. Fossum f. 1867, Vogter ved Kriminalasylet, kone Petra Amalie f. 1872. Barn: Gyda Amalie f. 1898 og Johan f. 23/12 1899 Mvh Margit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore J. Øverby

Hei Margit! No fortjener du enda en takk! Dette burde jeg nok ha funnet sjøl, men jeg rotet rundt i arkivet til RHD Tromsø. Jeg var ikke klar over at Trondheim by ikke var registrert der. Men no vet jeg det--.Neste akt blir å finne eventuelle barn og barnebarn til Gyda Amalie og Johan--.Mvh Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Gjest Tore Øverby

Hei!Har ikke funnet nye spor etter GYDA AMALIE og JOHAN og prøver meg med ei ny etterlysning. Er det noen trøndere eller andre som vet noe om disse folkene og deres mulige etterslekt?Det er en utveg å prøve telefonen, men med nesten 100 Fossum-abonenter bare i Trondheim by, er det en lang og usikker jobb, og dessuten skiftet vel de fleste damene namn den gangen---.Et spørsmål til en med lett adgang til kjerkebøker: Kan det ha kommet til flere barn etter FT 1900?Mvh Tore. E-post: tooeverb@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.