Gå til innhold
Arkivverket

[#12462] Ole Andersen, døpt 23/6-1799 i Larvik, Vestfold.


Gjest Terje Pettersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Pettersen

Hei! Anders Olsen og Anne Dorthe Larsdatter døper sønnen Ole 23/6-1799 i Larvik. Lurte på om noen med tilgang på kirkebøkene for Larvik kunne slå opp og se hvem som var faddere. I flg. folketellinga for Larvik 1825 har Anne Dorthe fritt hus i Brakken (Langestrand) og mottar pensjon av Værket. Hun har da barna Lars, Hans og Marthin boende sammen med seg. Hans (19 år i 1825) og Marthin (14) har jeg funnet døpt i Langestrand, mens Lars som er oppgitt til å være 26 år i 1825 sannsynligvis også er døpt i Larvik. Jeg er ute etter fadderne ved hans dåp også. Jeg har ikke funnet familien i FT 1801. Mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Larvik by: Født 12/6 Ole. Faddere Johan Petersens kone, Maren Ottersd., p. Catrine Aakesd., Anders Gudem, sergeant Ambjørn Larsen,.....Lars Larsen, Sigurd Østensen.Langestrand Gift 22/5 1729 enkem. Anders Olsen og pike Anne Daarthe Laersd. Forlovere Johan Pettersen og Anders Gudem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Pettersen

Hei Berit! Tusen takk for oppslag! Jeg tror at jeg har funnet den Ole Andersen som i 1821 gifter seg med Christine Sørensdatter i Langestrand kirke. Alder ved giftermål er oppgitt til 22 år. Og ved FT 1825 i Larvik er alderen oppgitt til 27år. Det rare er at jeg ikke finner foreldre elle Ole i FT 1801. Mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.