Gå til innhold
Arkivverket

[#12535] Ønsker info om Dorthe Marie Knudsdtr Hals f ca 1689


Gjest Hege Renate Løchting
 Del

Recommended Posts

Gjest Hege Renate Løchting

Ønsker å vite litt om hennes forfedre. Ta gjerne kontakt pr mail dersom du har mye å komme med. Min mailadresse er: heloecht@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hege Renate Løchting

Litt mer info: Dorhte var gift med Willum Jørgensen Løgting fram til 1726. I 1728 ble hun gift med Christopher Glad Bodde i Elverum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Gunnar Lindalen

Foreldre er kaptein Knut Jensen Hals, f. 1660 i Århus, Danmark, 27.08 1725, Aaset, Åmot, Hedmark. Han ble gift med Siri Knutsdatter Hansen (?) Aaset. De hadde minst 8 barn. Flere av dem havnet i Østerdalen. Far til Knut er min ane Jens Andersen Hals, f. ca 1636 i Ystad. Han døde trolig i 1713. I 1667 var han Ridefoegd i Bollerup i Skaane. Jeg har notert 8 barn på ham, men ingen hustru. Foreldre til Jens er Anders Jensen Hals, rådmann i Ystad og ridefogd til Malmøhus. Hans hustru var Sidsel Pedersdatter Ring. De ble viet i Ystad omkring 1635. Hun døde i oktober 1653, og Anders i februar 1667. Foreldre til Anders er Jens Andersen, som trolig døde i 1617 på Hals i Jylland. Hans hustru var Anne Andersdatter. Disse opplysningene har jeg fra tidligere debatter i forskjellige nyhetsgrupper i 1999, 2002-2003.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Vestli

Hei. Det er ei aneliste som går helt tilbake til 1380 og det er Anders Ulff, ble kalt Kjærulf, født i Slesvig Holstein. Er du intressert i dette stoffet, kan du kontakte meg på e-mail cita.tan@c2i.net Jeg er også etterkommer av Knut Jensen Hals. Vennlig hilsen Marianne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Såvidt jeg vet er den eldste dokumenterte Hals av denne slekt den Jens Andersen Hals som døde i Aalborg 1630 og at eldre aner i denne familie bygger på antagelser og spekulasjoner. Om noen skulle kunne dokumentere noe annet, tas dette imot med takk. Eventuelt kan jeg tilskrives på gkb@c2i.net.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Øverby

Hei, her fant jeg forfedre! Min 5. tippoldefar Hans Jensen Hals på Søre Storeng, Kvikne, var bror til Knut Jensen Hals i Åmot. Jeg har ikke mye å tilføye, bare noen notater jeg har frå Åmot Bygdebok, b. 1. Det gjelder det eldste slektsleddet i innlegg 3. Jeg har markert det 'nye' med store bokstaver.FOGD Jens Andersen JUEL, JYLLAND, g. m. Anne, datter av Anders SKRIVER I HALS.tooeverb@online.noMvh Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.