Gå til innhold
Arkivverket

[#12540] Ønsker info om Klare fra Tønsberg født ca 1873, gift med Løkting


Gjest Hege Renate Løchting
 Del

Recommended Posts

Gjest Hege Renate Løchting

Ønsker å vite litt om henne og hennes forfedre. Det enesten jeg vet er at hun var gift med min tipp oldefar Olaf Løkting og at de bodde i Oslo til hennes død ca 1939 Ta gjerne kontakt pr mail dersom du har mye å komme med. Min mailadresse er: heloecht@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Andersen

Dine seks innlegg var utrolig sparsomme med opplysninger så dersom du skal ha håp om noen respons må du nok legge inn mer info. Minimum er å oppgi hvor i landet du befinner deg og hvordan du har funnet frem til de personene du vil ha info om.Her var det litt å gripe fatt i, men du forteller ikke hva du vet!Derfor får du ekteparet med et barn i 1900 slik at du har et alternativt fornavn:Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hege Renate Løchting

Ja, jeg har nok vært sparsom. Jeg har aldri gjort dette før og vet vel egentlig ikke hva som trengs. Klara Løkting var min tipp-oldemor og gift med min tipp-oldefar Olaf Løkting. De fikk tre barn: Ingvarda, Gunvor og Ragnar. Jeg har informasjon om Olaf, men ingenting om Klara bortsett fra at hun skal komme fra Tønsberg og ha bodd i Oslo etter giftemålet. Min farfar vet dessverre ingenting og jeg har defor ikke så mye å gå på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Sundelius

Hei Hege,trur du må gå til kireboka for dåpen til f.eks: Gunvor Løkting født 1897-som Tor Andersen, fant i FT 1900. For der finner vi sikkert navne ved fødsel på Klara. Hun er jo født 1873 ser vi!mange hilsen Egil S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hege Renate Løchting

Hei EgilTakk for innspillet. Ja jeg har tenkt meg en tur til diverse arkiv og bibliotek, men har bare ikke kommet så langt enda. Prøver derfor den lette veien først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Sundelius

Fant i Klokkerbok Tønsberg 1873, side 129 nr. 44.Født 17.april dåp 27.april, Klara Charlotte, Uekte født, av (litt usikker)Andrea Mattsdater og kar (?) og matros Klas Liljekvist.Det var eneste Klara jeg fant (rakk)i dag. så lagt 122 døpte i 1873, resten må jeg finne på side 272 i k.boka. Fant dette på film PF 48. hilsen Egil S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hege Renate Løchting

Det kan være flere som har reagert på mitt utsagn 'prøver den lette veien først'. Dette må ikke tas bokstavelig, da jeg har jobbet mye med å finne ut av ting. Klare Løkting er min tipp-oldemor, men da min farfar ikke vet noen ting om sin far eller mor - er det enda vanskligere å finne ut noe om hans bestemor. Jeg har også vært i kontakt med min farfars tremening i Elverum ( som jeg har sporet opp), men også det uten hell. Jeg har lett både her og der, men uten hell. Jeg ble derfor anbefalt av en om å prøve debattforumet på Digitalarkivet. Og det har jeg gjort.Takk til alle som likevel har svart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.