Gå til innhold
Arkivverket

[#12541] Kan noen hjelpe meg med info om Frida Syvertsen? 1906 - ca 1931 Oslo


Gjest Hege Renate Løchting
 Del

Recommended Posts

Gjest Hege Renate Løchting

Frida Syvertsen Løchting var min oldemor, men det er ingen som har noe informasjon om henne. Hun døde når min farfar var 2 år og han husker ingen ting. Det eneste jeg vet er at de bodde i Heimdalsgata 26, Oslo og at Frida sin søster het Doris Hildgard Syvertsen født 18.01.1910.Kan du hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Du bør ta deg en tur til Oslo Byarkiv, hvor de har både folketellinger og adressebøker for Oslo, og de har kirkebøker!Lala

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Vel, jeg kunne ikke dy meg.18.1.1910 ble Doris Hildegard født i Smedgata 23 på Grønland i Oslo. Hun ble døpt i Grønland kirke 13.3. samme år. Foreldre var malersvend Karl Syvertsen og hans hustru Elise f. Løsnæs.Faren var født i 1868, moren i 1873. Faddere var metallarb. Henry Henriksen, Hilda Henriksen og moren. Foreldrene giftet seg borgerlig 6.10.1892. Faren meldte seg ut av statskirken 3.10.1892.Dette vil si det samme som at du har mer familie enn du aner: LenkeLaila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Har ikke tid til noe særlig, men litt, Karls foreldre er Syver Ingebretsen fra Øier og Karen Toresdatter. Dette er søsken av Karl SYversen: 1. GUSTAV SIVERTSEN - International Genealogical Index / NO Gender: Male Christening: 04 MAR 1866 Gjerdrum, Akershus, Norway 2. OLAVUS SIVERTSEN - International Genealogical Index / NO Gender: Male Christening: 04 AUG 1861 Gjerdrum, Akershus, Norway 3. Edvard - International Genealogical Index / NO Gender: Male Christening: 18 MAY 1856 Nannestad, Akershus, Norway 4. Laurits - International Genealogical Index / NO Gender: Male Christening: 31 OCT 1858 Nannestad, Akershus, Norway LenkeKarl Syversen var født i Gjerdrum 12. april 1869, døpt i Heni Krk. i GJerdrum 13. juni samme år. (GJerdrum MINI8, døpte 1867-1880)Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv B Christensen

Hvis du ønsker å gå lenger bak i tid, så kan jeg fortelle mer om Syver Ingebretsen. Han er født i 1829, ikke i 1830. Jeg lette i kirkebøkene og fant ham først ikke der, men som konfirmant på Arkivnett Oppland. Her er linken på det: [url="http://www.arkivnett.ol.no/dbsok/ndetal.asp?PT=Konfirmerte&Post=210>Lenke. Han er altså konfirmert i 1844.Og han er født 17.01.1829 av foreldre Engebret Olsen og Kari Syversd. v. Grimsrud. Det fikk jeg bekreftet ved oppslag i kirkeboken.Videre leting på Arkivnett Oppland viser at han flyttet ut i 1855 til Nannestad. Lenken er her:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hege Renate Løchting

Liv: tusen takk for informasjonen. Jeg er interessert i å gå tilbake lengst mulig og skal sjekke ut linken du viste til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.