Gå til innhold
Arkivverket

[#12546] Johannes Aaretun


Gjest Inger-Lise Sjøstrøm
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger-Lise Sjøstrøm

En av mine forfedre er Anders Johannessen, f. 16.8.1721 i Lærdal, Sogn og Fjordane, gift med Else Nilsd., Lærdal. Han ble døpt i Hafslo med far Johannes Aaretun, mor ikke oppgitt. Han var ektefødt. Ifølge bygdebøkene bodde Anders og Else på forskjellige husmannsplasser/småbruk i Lærdal. Jeg kommer ikke lenger med hensyn til hans foreldre. Er det noen som kjenner til denne familien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Øien Hauge

Har du prøvd å kontakte lokalhistorisk kontor i Lærdal, bygdebokredaktør Kåre Hovland (telefon 57 64 12 00)? Aaretun-navnet kommer fra området Strendene og hører til den delen av kommunen som ennå ikke er dekket av bygdebøkene. (Fjordbygdene er planlagt til bind V.) Men jeg tror Hovland har en god del av materialet lagt inn på data, slik at han kanskje kan søke på navnet for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.