Gå til innhold
Arkivverket

[#12577] Andreas Løgting født ca 1767


Gjest Hege Renate Løchting
 Del

Recommended Posts

Gjest Hege Renate Løchting

Andreas Løgting var gift med Grete-Bastine Petro og de hadde iallfall barna Charlotte Amalia og Birthe. Morten til Andreas het Berte Andreasdatter - Hagensen er og er født ca 1728. Jeg trenger å vite hvem hans forfedre var, da jeg ikke finner noen knytning. Andreas bodde i Kongsberg under folketellingen 1801

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Bryn

Jeg har ikke noe sikkert svar til deg, Hege, men i et manntall fra Kongsberg Sølvverk som ble tatt opp i 1771 finner vi denne karen:- Vellem J. Løgtting, hauer fortinget, 41 aar, gifft, 3 børn. Fødested: Oplandet. Hvor lenge Andfahret: 16 aar.Jeg har ingen opplysninger som tilsier at dette er far til Andreas, men han kan vel i alle fall være en kandidat. Som du ser, var han gift og hadde barn. Vellems far vet jeg heller ikke noe om, men den Jørgen Lychting som Rune Hårstadsveen omtaler i innlegg 11045, burde være en god kandidat inntil videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd K. Stuvstad

Hei, Min ane Lars Grønberg ble døpt på Kongsberg 28 okt.1786. Blandt fadderene finner vi en Andreas Ericsen Løgting. Det er vel også en mulig kandidat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hege Renate Løchting

Hei Odd Takk for informasjonen, det kan nok være ham. Men jeg trenger enda mer informasjon.Korrigering: det skal selvsagt stå MOREN til Andreas het Berte Adreasdatter-Hagensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...
Gjest Tor Kenneth Talmo

Ser av debattnummer 52334 at Løchting-familien på Kongsberg etterspørres igjen. Skal ikke her legge meg opp i hvor Jørgen Christensen kom fra, men henvise til debatt nummer 12577.Der etterspørres en Andreas, og siden det er flere år siden temaet ble opprettet er det vel mulig at svaret forlengst er funnet, men det kommer ikke fram i debatten. Men skomager Wilhelm Jørgensen Lohgtins døper sin sønn 27. januar 1767 på Kongsberg.mvh Tor Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Kenneth Talmo

Det går vel ikke helt tydelig fram av mitt forrige innlegg hvem som døpes 27. januar 1767 på Kongsberg, men Wilhelm Jørgensen Loghgtins døper en gutt denne dagen og gutten får navnet Andreas!mvh Tor kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.