Gå til innhold
Arkivverket

[#12585] Skifte i Verdal-Levanger


Gjest Sissel Endresen
 Del

Recommended Posts

Gjest Sissel Endresen

Jeg lurer på om noen kunne ha hjulpet meg å sett i et skifte i Verdal/Levanger. På statsarkivet her i Oslo har de ikke skiftene nordover i landet. Det gjelder Christian Johansen Munkebyvald (muligens oppgitt Oppheimsvald) f. 19.06.1823 og døde 01.04.1904 i Skogn. Begravet 06.04 og jordfestet 17.04 ved Stiklestad kirke i Verdal.Grunnen til at jeg er ute etter et event. skifte i forhold til han er at jeg gjerne skulle ha visst om hans datter Elin Anna Kristiansdtr. f. 19.06.1846 var oppført i dette skiftet. Hun har jeg nemlig lett etter i meget lang tid og det hadde vært interresant å fått visst om hun faktisk levde da og hvilket event. etternavn hun måtte ha. Han hadde også en sønn Johan Martin Lidarende f. 22.02.1843 i Skogn. Så disse 2 burde jo være oppført. Han har jeg alle opplysninger om.Håper noen kunne ha vært så snill å hjelpet meg. Med vennlig hilsen Sissel Endresen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Langås

Hallo,Jeg tok en rask kikk på inn- og utflytta til Levanger, men fant ikke noe om Elen Anna i farten. I mine øyne virket protokollene uoversiktlige (slik disse ofte er). Noen år så også ut til å være utelatt. Mulig jeg har oversett noe.Statsarkivet i T.heim har vel skifteprotkoller. Jeg er innom én eller flere ganger i uka, og kan vel ta en kikk i 1904 og der omkring. Jeg kan ikke love noe denne uka, men kanskje neste.Mvh Arne Langås

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissel Endresen

Det hadde vært kjempefint!Hennes mor hette Karen Anna Ellingsdtr. f. ca. 1820. Hun ble skilt fra ovennevnte og flyttet til sønnen på Skogn og bodde der i 1900-tellingen. Hun tok også han navn som er LidarendeHilsen Sissel Endresen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Langås

Hallo igjen,Leting etter skifte ga dessverre negativt resultat. Jeg slo opp i lista over dødsfall i Sorenskriverarkivet, og fant der Kristian Jonsen på Oppemsvald (d. 01.04.1904). I kolonnen for arv, oppgis det å ikke være noe til skifte.Mvh Arne Langås

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.