Gå til innhold
Arkivverket

[#12598] Laila N. Christiansen, Vålerenga.


Gjest Allis-Elin Rokkones
 Del

Recommended Posts

Gjest Allis-Elin Rokkones

Hei Laila. Jeg spurte deg om litt hjelp ifjor vedr. en Iver Martinus Andersen fra Kvernes som skulle være flyttet til Kristiania i 1888.Det var feil oppl. Det var broren Knud Oleus Andersen som tok en tur oppom Trondheim og så til Kristiania, og han har jeg funnet i Ft. 1900. i Dahlsbergstien 4 med etternavnet Andersen Krognæss. Jeg lurer da på om du vet hvor dette var i Kristiania? Vedr. yrke står der. Forretningf. f.'Eidsvold' Vet du hvilket firma dette var? Mvh. Allis-Elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Bjarøy

Hei! Dalsbergstien går fra Ullevålsveien (ved St.Hanshaugen) til Pilestredet (ved Bislet). Eidsvold vet jeg ikke hva var.mvh Svein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Allis-Elin Rokkones

Hei Svein og Nina. Takk til dere begge. Lurte på om det er noen som vet om gamle adressebøker også inneholdt ulike bedrifter? Mvh. Allis-Elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Jeg kan ikke si med 100% sikkerhet at din Knud jobbet der, men 'Eidsvoll' var tydligvis et blad/en avis i Kristiania. Ved å legge inn 'inneholder Eidsvold' i yrke i Kristiania 1900 så vil du se at det var flere ansatte i bladet. Eidsvold dukker opp noen andre steder også som ikke har noen forbindelse med bladet.1 Ansat i bladet 'Eidsvold'1 Avisbud i 'Eidsvold' exp.1 Forretningf. f.?? 'Eidsvold'1 Hdls.agent og Revisor ved Eidsvolds dampsag og høvleri1 Hotelvært Eidsvold Jernbanehotel1 Kontorist ? Ved Bladet ''Eidsvold''1 Redaktionssekretær (''Eidsvold'')1 Redaktør af Eidsvold og tillige bestyrer af det aktieselskab som udgiver dette blad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Allis-Elin Rokkones

Hei Nina Var inne på Google, så at de hadde film om avisen Eidsvold på UIB. Jeg skal ta meg en tur, kanskje imorgen. Nå tar jeg natt Mvh. Allis-Elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.